Informatie gezocht

Wie weet wie de schilder is van dit kleurrijke tafereel (oosterse markt) ?

Gepost door Epibreren 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Wie weet wie de schilder is van dit kleurrijke tafereel (oosterse markt) ?

    16 februari 2021 17:43
    Ik kan deze schilder niet achterhalen, dus mijn vraag is: welke schilder heeft dit (olieverf) schilderij gemaaakt?
    Ik kan de signatuur niet ontcijferen. Het lijkt op G. Pmyng, maar ik kan er echt geen chocolade van maken... Wie helpt mij...
    Het is erg kleurrijk en de olieverf zit er op sommige plekken in hele dikke klodders op. Vooral de turquoise lucht knalt er uit. Volgens mij stelt het een oosterse markt voor en het is enigzins geschilderd in de stijl van Marius Bauer.
    Het schilderij is 70cmx50cm.
    Er zit een lijst om die op de achterkant gemerkt is als Heijdenrijk-lijst - 91. Is de lijst dan uit 1891? 1991? Of zeggen de gebrandmerkte getallen niks? Ik ben erg benieuwd uit welk jaar (ongeveer) dit schilderij is.
    Is dit een schilderij uit de stroming Orientalisme?

    Alvast vriendelijke dank voor uw antwoorden,

    Max



    2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/02/2021 11:40 door Epibreren.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.