Informatie gezocht

Olie Schilderij (Belgische/Nederlandse schilder?)

Gepost door NLinZweden 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Olie Schilderij (Belgische/Nederlandse schilder?)

    29 augustus 2021 21:35
    Goedenavond,

    ik heb een vraag ik heb het bijgevoegde schilderij gekocht op een online veiling in Zweden waar ik woon, er zit op de achterkant een sticker van mogelijk een galerij die aangeeft dat het een Nederlandse schilder betreft geboren in Antwerpen (1871) overleden in Parijs (1940) ene Floris Norento. Ik heb gezocht en kan zelfs in het achternamen register ban Nederland en België nergens die achternaam terugvinden. Derhalve denk ik dat die informatie niet klopt. Iemand een idee welke schilder dit is. Ik kom er momenteel niet uit moeite om de handtekening correct te ontcijferen.

    Ik ben geen kunstkenner ik denk dat dit impressionisme is en dat de datering wel redelijk klopt spijkers en geen nietjes.. maar als gezegd weet niet veel van kunst. Vind het een mooi schilderij dat is het belangrijkste :)

    Blij met alle info ideeën die er zijn.

    Afmetingen 80x89 inclusief lijst

    Groet,
    Jasper



    2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/08/2021 21:37 door NLinZweden.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.