Informatie gezocht

Hendrik de Laat, 2 etsen

Gepost door Ine de Kort 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Hendrik de Laat, 2 etsen

    10 mei 2011 12:12
    Ik heb 2 etsen van Hendrik de Laat. Ze zijn destijds ingelijst door kunsthandel (lijstenfabriek) Borzo in de Verwerstaaat 21 Den Bosch.
    Een ets is duidelijk uit Den Bosch, de andere met een molen en een dorpje.
    Neem contact met mij op als je hier meer van weet of interesse hebt om ze te kopen.



    3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/05/2011 08:19 door Ine de Kort.
  • Re: Hendrik de Laat, 2 etsen

    20 juni 2015 17:16
    Dag Ine.
    Ik was aan het zoeken naar prenten over mijn woonplaats Ammerzoden en toen kwam ik deze ets tegen in de website Het Geheugen van Nederland. Na de zoekterm ": Ammerzoden" volgen een aantal foto's en prenten waaronder deze. Onderstaande informatie staat vermeld bij deze ets. Als bijlage stuur ik een jpg van deze ets mee.
    Met vriendelijke groet,
    W.v.Doornmalen
    wvandoornmalen@hetnet.nl

    Titel: [Ammerzoden]
    Maker: Laat, Hendrik de (1900- 1980)
    Verv.jaar: 20e eeuw
    Verv.plaats: Ammerzoden
    Techniek: ets/kopergravure
    Afmeting: 8,2 × 12,2 cm
    Bron: [P316N268c], Topografie van Nederland, Universiteitsbibliotheek Leiden
    Copyright: Voor meer informatie: Universiteitsbibliotheek Leiden
  • Re: Hendrik de Laat, 2 etsen

    20 juni 2015 17:20
    Nog even een toevoeging. Ik heb zelf de foto opgeslagen met de opmerking erbij dat deze stamt uit de periode voor 1928. dat was het jaar waarin de molen op de ets is afgebroken.
    Groeten,
    W.v.Doornmalen

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.