Informatie gezocht

Schilder "R.T."

Gepost door jurgenvonk 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Schilder "R.T."

    14 april 2012 21:20
    Sinds jaren hangt dit schilderij al in de hal, regelmatig sta ik ernaar te kijken en heeft ondertussen de naam "vrouwen van de onbehouden vaart". Het lijkt me nu wel eens leuk om te kijken of dit schilderij ook echt een naam heeft, en wie de schilder is. Het schilderij is gesigneerd door "R.T"." (lijkt het)



    2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/04/2012 21:27 door jurgenvonk.
  • Re: Schilder "R.T."

    14 april 2012 21:28
    Foto's zaten er ondersteboven bij..
    Bij deze nogmaals de fotos.
  • Re: Schilder "R.T."

    15 juli 2012 16:12
    Ik heb twee werkjes gekocht met dezelfde signatuur. Het zijn eveneens zeezichten. Ik kocht ze op de markt bij Sint-Jacobs te Gent. De vrouw die het verkocht zei dat het werken zijn uit de jaren 20 en dat de schilder een zekere Rene Tempur zou zijn. Ik heb via google gezocht maar niets gevonden. De werken zijn gerestaureerd door Biggs and sons te Londen. Op de markt waren nog twee werken van dezelfde schilder te koop. Het ging om heel kleine werkjes (10 op 10 cm) ook met schepen erop. Deze heb ik niet gekocht, alhoewel ze me ook erg aantrokken. Als jouw zoektocht iets opleverd, laat maar horen!
    Groeten,
    Christine
  • Re: Schilder "R.T."

    19 november 2021 14:58
    René Tempur is een verzonnen naam, de schilderijen die gesigneerd zijn met R.T zijn geen echt geschilderde schilderijen, de zgn “ oude stickers van Biggs & sons “ op de achterkant zijn slim bedacht om het er oud uit te laten zien, het zijn prenten met een laklaagje erover of iets dergelijks.

    Ik heb zelf verschillende van deze schilderijen hangen , koeien, eenden, katten, schapen kippen, en de meest heb ik gekocht bij een handelaar die ze nieuw in de verpakking verkocht .

    Het is dus pure kitsch maar wel hele leuke, ik mag er graag naar kijken , maar waarde………? Wat de gek er voor overheeft……

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.