Informatie gezocht

schilder onbekend

Gepost door adriebakker 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Re: schilder onbekend

    10 juni 2011 07:23
    Hoewel de de manier van schrijven van de voorletter niet helemaal overeen komt en ik het totale schilderij niet heb gezien meen ik toch te kunnen zeggen dat dit vermoedelijk een schilderij is van Adrianus van der Schouw.
    Van der Schouw is geboren op 19-06-1873 in Schiedam en is overleden op 08-07-1946 in Gouda. Tijdens zijn leven heeft hij als kunstschilder gewerkt in Schiedam, Gouda (tot 1901), Den Haag (tot 1903), Voorburg (1904), Rotterdam (tot 1919), Poortugaal(1919), Kethel (Schiedam)(tot 1927) ,Rotterdam (1928), Schiedam (tot 1938) en tot zijn dood in Gouda
    Hij was werkzaam als schilder en aquarellist en de voornaamste onderwerpen waren stadsgezichten en landschappen
    Ook is hij leraar geweest van Pieter den Hertog en Dirk Schepen.



    2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/06/2011 08:37 door mp.kunst.
  • Re: schilder onbekend

    15 april 2012 10:54
    Hartelijk dank voor uw (mp.kunst) idee dat het Adriaan van der Schouw betreft.
    Ik heb dit nu kunnen verifiëren.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.