Informatie gezocht

Ik denk een druk?info gezocht

Gepost door SandravdBD 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Ik denk een druk?info gezocht

    07 maart 2022 10:24
    Tja gekregen uit een erfenis, 't is een leuke plaat prent druk? Bovenin staat in de linkerhoek Uitg. G L Polak U Zn Amsterdam


    Linksonder staat Amsterdam / Groenburgwal met Zuiderkerk

    Ik ben zo nieuwsgierig naar de maker, Tijd en eventuele waarde
  • Re: Ik denk een druk?info gezocht

    08 maart 2022 12:10
    Ik kan alleen een andere ets van hem vinden: een portret van Liszt met dezelfde signatuur: [www.kunstveiling.nl]

    Kunstveiling.nl dacht toen dat er W.Perk stond. Dat denk ik ook, maar er is geen kunstenaar van die naam bekend. Vreemd, want aan het portret van Liszt is te zien dat het een hele goede etser was. Misschien staat er toch niet W.Perk en lijd ik aan beperking...
  • Re: Ik denk een druk?info gezocht

    08 maart 2022 14:23
    Een ding.... Hart je bent top in orde ,ik lees ook Willem Perk
  • Re: Ik denk een druk?info gezocht

    09 maart 2022 08:44
    Ik kom op internet meer etsen tegen met componisten en stadgezichten met hetzelfde signatuur. Deze worden toegeschreven aan Wilhelm Pech. Geboren in 1876 in Dresden?

    Hij staat vermeld als een Dresder schilder in "DRESSLER'S KUNSTHANDBUCH" uit 1930 maar dan als AUGUST WILHELM PECH.
    [sites.google.com]

    in de jaren 20 heeft hij ook illustraties gemaakt voor Duitse tijdschriften.
    [rheinland.museum-digital.de]

    Ook heeft hij olieverf schilderijen gemaakt.
    [schmidt-auktionen.de]

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.