Informatie gezocht

wie kent de schilder J.Decauville

Gepost door burgerspols 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • wie kent de schilder J.Decauville

    15 juli 2011 11:28
    Wie kent de franse of belgische schilder J.Decauville het schilderij is van 1890
  • Re: wie kent de schilder J.Decauville

    23 september 2011 21:29
    Zoekend naar info van J. Decauville kwam ik uw oproep tegen.

    Ik bezit een soortgelijk schilderij van een moederhond met 3 pups, Dit heb ik ooit laten taxeren door Kunst en Kitsch van het bekende TV programma en heb daar zelfs een schrijven van.

    Het zou volgens hen gaan om een Deneuville, maar die schilderde alleen katten en geen honden.
    De waarde van Deneuville ligt heel veel hoger, totdat misschien blijkt dat ze dezelfde zijn onder andere naam. Dat zou ik graag willen weten.

    Tot nu toe is ook voor mij deze schilder onbekend.

    Als u nieuwe info heeft hoor ik dat graag van u.

    m vr gr

    J. Lefevre
    Nederland
  • Re: wie kent de schilder J.Decauville

    28 september 2011 14:36
    Het is mogelijk een schilderij van Alfred-Arthur de Brunel de Neuville (of DeNeuville) Parijs 1852-1941
    De Franse kunstenaar Alfred-Arthur de Brunel de Neuville schilderde stillevens van bloemen en/of vruchten, alsmede voorstellingen van vis, schelp- en schaaldieren. Zijn artistieke succes dankte hij echter aan schilderijen waarop katten in allerlei mogelijke situaties zijn weergegeven. Brunel de Neuville exposeerde zijn werk vanaf 1879 regelmatig op de Parijse Salon des Artistes Français, waarvan hij vanaf 1907 verenigingslid was.


    Alfred Brunel DeNeuville is een schilder die vooral bekend is van de katten schilderijen maar schilderijen met honden zijn ook bekend alhoewel flink in de minderheid. Iets meer duidelijkheid zou het geven als u ook van uw schilderij een close-up van het signatuur zou kunnen plaatsen.

    Vertegenwoordigt een redelijk waarde dus ook regelmatig nagemaakt.
  • Re: wie kent de schilder J.Decauville

    18 oktober 2011 16:20
    Hierbij het gecropte deel van de handtekening en geprobeerd deze helderder te maken, maar omdat de foto klein was is het maar gedeeltelijk gelukt. Misschien kunt u hier al iets mee.

    Als het nodig is kunnen we binnenkort een nieuwe foto maken en zullen dan de handtekening hier opnieuw plaatsen.
  • Re: wie kent de schilder J.Decauville

    18 oktober 2011 19:18
    Hier zijn enkele signaturen van deze schilder. Ordeel u zelf maar. Komt het overeen met het signatuur op uw schilderij?
  • Re: wie kent de schilder J.Decauville

    18 oktober 2011 23:58
    Tja, de stijl van schrijven lijkt op elkaar.
    Het "ville" gedeelte en de terugloop van de lijn onder de handtekening (van de linker handtekening)
    zijn bijna identiek....
    Verrassend.

    Dank.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.