Informatie gezocht

W Cadée

Gepost door Erik 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Re: W Cadée

    Luc
    09 april 2006 20:03
    mijn zus heeft een portretschilderij van "ein jungen Knabe", gesigneerd W. Cadee.
    het zou een zelfprotret van Rembrandt kunnen zijn (om even het type schilderij te kenschetsen).
    Verder niets bekend.
    Graag een reactie.

  • Re: W Cadée

    22 september 2006 10:19
    Ik heb thuis ook een klein schilderijtje waarop de naam W.cadee staat. en het jaartal 1942. er staat een portret op van een oudere man met een baard.
    Meer weet ik ook niet van de schilder w.cadee.
  • Re: W Cadée

    20 september 2007 23:16
    Beste Mr Hurks,

    Ik heb ook een schilderij getekend W. Cadée, gekregen van mijn vader, die het dan weer had van zijn heeroom uit Spalbeek (Belgisch Limburg). Vanwaar die het had, kan ik niet meer achterhalen. Het is een oude man met baard, zeer realistisch geschilderd en technisch quasi perfect. Mij doet het denken aan een Henri De Braekeleer, Léon Brunin of Jan Stobbaerts, en het hoort daar ook zeker thuis zowel qua periode (ergens tussen 1880 en 1950?), qua kwaliteit als qua waarde. Als u uw opa een "huisschilder" noemt, denk ik wel dat u hem erg onderschat.
    Kan u om de schilderijen die u nog hebt van hem te vergelijken met het mijne, niet een foto nemen en per mail doorsturen naar mij (jojaspers@skynet.be).
    Ik wil hetzelfde doen met mijn schilderij, en dan komen we er misschien uit of we over dezelfde spreken.

    Mvg
    Johan Jaspers
    Edenlaan 11, B 2610 Wilrijk.
    03-8303581
  • Re: W Cadée

    15 maart 2009 17:25
    wie kent de schilder w cadee
    en heeft een schilderij van hem
    het is een broer ? van mijn opa jh cadee die ook schilderde
    ben zeer geinteresseerd in foto s van de schilderijen om de verzameling te vergroten
    bvd louis hurks




    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/09/2012 17:39 door lmhurks.
  • Re: W Cadée

    03 september 2009 23:11
    Ik ben in het bezit van een portret geschilderd door W.Cadee. Heb het in bezit sinds 1973.En is gekocht door mij bij een particulier die handelde in oude spulletjes.Het is een portret schilderij. Een oude man met witte baard en een pet op.Afmeting 15cm bij 20cm in een breede zwarte lijst.Is geschilderd in 1942 of 1944 dat is niet goed te lezen en gesigneerd met W.Cadee met een streepje op de e.
  • Re: W Cadée

    05 december 2010 12:49
    L.S.

    Betreft waarschijnlijk Wim Cadee uit Breda.
    Woonde als kind in de Balfortstraat en na zijn huwelijk in de Barnsteenstraat te Breda.
    Heeft een dochter Carla en zoon Ronald.
    Was een oom van mij die in Tilburg de kunstacademie gevolgd heeft.

    Hij copieerde inderdaad Rembrant en andere meesters.


    Groeten,

    Theo Cadee
  • Re: W Cadée

    05 december 2010 12:51
    J.H. Cadee was een broer van de vader van Wim Cadee (Breda),
    J,H was Jos Cadee uit Antwerpen,

    Mvg. Theo Cadee
  • Re: W Cadée

    14 december 2010 10:44
    Ik ben in het bezit van een schilderij van de hand van W. Cadée.
    Het betreft zoals men dat pleegt te noemen een madonna met kind.
    Het is gesigneerd en voorzien van jaartal 1951.
    Het heeft de afmetetingen 40 x 50 cm.
    Het is hoogstwaarschijnlijk de W. Cadée uit Breda, die het geschilderd heeft.
    Wie weet mogelijk wat het voorbeeld geweest is ?
    Bij voorbaat dank.





    2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/01/2011 15:56 door Frans Luijten.
  • Re: W Cadée

    30 april 2011 00:03
    wilt u mij als dit mogeljk is een foto van het schilderij willen sturen.
    mijn moeder was een cadee en opa heete jh cadee en woonde in breda
    ik wil op deze manier alle schilderijen die ooit door cadée's geschilderd zijn verzamelen via foto's
    de manier hoe ze in bezit gekomen zijn intereseert me ook
    hopelijk krijg ik bericht van u terug
    groeten louis hurks
  • Re: W Cadée

    30 april 2011 00:31
    Ofschoon dit bericht niet in de discussie over schilderijen thuis hoort , stuur ik u een gedeelte van de stamboom cadee.
    Hierin kunt u zien dat jh cadee (mijn opa) iemand anders is dan joseph cadee.
    Dat er daarom zowel van jh als van joseph cadee schilderijen zijn.
    U kunt mij rechtstreeks benaderen via lmhurks@ziggo.nl
    Ik hoor graag nog iets van u.

    mvg Louis Hurks

    Willem Cadée is geboren op 24-09-1840 in Breda, zoon van Henricus Joannes Cadée en Petronella ( Pieternella ) van der Sijpen. Willem is overleden op 05-02-1896 in Breda, 55 jaar oud. Willem trouwde, 25 jaar oud, op 08-11-1865 in Breda met Maria Borking, 23 jaar oud. Maria is geboren op 24-11-1841 in Dordrecht, dochter van Josephus Borking en Anna Maria van Mierlo. Maria is overleden op 30-11-1925 in Breda, 84 jaar oud.


    Kinderen van Willem en Maria:

    1 Johanna Maria Cadée, geboren op 29-07-1866 in Breda.
    2 Petronella Cadée, geboren op 10-01-1868 in Breda.
    3 Catharina Cadée, geboren op 17-08-1870 in Breda.
    4 Hendrika Cadée, geboren op 08-05-1872 in Breda.
    5 Johannes Hendricus Cadée, geboren op 28-01-1874 in Breda.
    6 Wilhelmus Cadée, geboren op 23-12-1875 in Breda.
    7 Josephus Cadée [1.3.2.7], geboren op 04-07-1877 in Breda.
    8 Anna Maria Cadée, geboren op 03-06-1880 in Breda.
    9 Léonardus Cadée [1.3.2.9], geboren op 06-11-1882 in Breda.

  • Re: W Cadée

    05 juli 2011 21:01
    9 Léonardus Cadée [1.3.2.9], geboren op 06-11-1882 in Breda is de vader van Wim Cadee zoals eerder gemeldt op 05 december 2010 12:49

    Theo Cadee
  • Re: W Cadée

    09 oktober 2013 19:32
    Ik heb van mijn grootmoeder ook een schilderij met een portret van een oude man met baard gekregen, getekend door W. Cadée.
    Is dat schilderij iets waard? iemand een idee waar ik dat zou kunnen verkopen?
    Ik zou het graag verkopen om met een geld een mobilhome te huren en samen met haar één van haar kinderen te gaan bezoeken die al enkele jaren in frankrijk woont.

    alvast bedankt voor alle hulp!

    Loesy
  • Re: W Cadée

    18 oktober 2022 18:20
    Recentelijk heb ik een tekening (potlood+pen)/kunstwerk in handen gekregen van W. Cadée. Op de tekening staat de handtekening en het jaartal 1977. De W. Cadée die hier reeds benoemd is leefde geloof ik niet in deze periode. Heeft iemand meer informatie over de Cadée die de tekening gemaakt heeft? Is het familie van de andere W. Cadée of staat dit helemaal los van elkaar? Het betreft een tekening van een gebouw (welk gebouw zou ik niet weten).

    Graag kom ik meer te weten over de kunstenaar die dit gemaakt heeft en de historie die hierbij hoort. Indien iemand enige informatie heeft hoor ik het graag. Als iemand behoefte heeft aan foto's van het werk dan kan ik deze wel toesturen.

    lmhurks Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > wilt u mij als dit mogeljk is een foto van het sch
    > ilderij willen sturen.
    > mijn moeder was een cadee en opa heete jh cadee en
    > woonde in breda
    > ik wil op deze manier alle schilderijen die ooit d
    > oor cadée's geschilderd zijn verzamelen via foto's
    > de manier hoe ze in bezit gekomen zijn intereseert
    > me ook
    > hopelijk krijg ik bericht van u terug
    > groeten louis hurks

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.