Informatie gezocht

Wie weet de herkomst van deze gravure?

Gepost door Niels0110 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Wie weet de herkomst van deze gravure?

    19 augustus 2011 08:58
    Hallo,
    Ik ben op zoek naar informatie over deze gravure. Ik zou graag willen weten of de prent origineel is of een niet. Maar dit is waarschijnlijk lastig vast te stellen vanaf een foto. De prent heeft wel een vouwlijn in het midden.

    Misschien weet iemand mij te vertellen wie de maker of wat de herkomst is van deze gravure?

    Alvast hartelijk dank,

    mvg,
    Niels
  • Re: Wie weet de herkomst van deze gravure?

    19 augustus 2011 09:24
    Deze gravure is afkomstig uit een boek vandaar de vouwlijn. Ook het paginanummer en de nummering in de gravure duidt daar op. De kans dat hij niet origineel is en toch een vouwlijn heeft is niet geheel uit te sluiten maar de kans daar op is klein.

    De manier van graveren komt me vaag wel bekend voor maar deze plaat heb ik nog niet eerder gezien.
    Een naam die me nu te binnen schiet is Gottlieb Tobias Wilhelm maar die hoeft het niet perse te zijn.
  • Re: Wie weet de herkomst van deze gravure?

    19 augustus 2011 09:39
    mp.kunst Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > Deze gravure is afkomstig uit een boek vandaar de
    > vouwlijn. Ook het paginanummer en de nummering in
    > de gravure duidt daar op. De kans dat hij niet
    > origineel is en toch een vouwlijn heeft is niet
    > geheel uit te sluiten maar de kans daar op is
    > klein.
    >
    > De manier van graveren komt me vaag wel bekend
    > voor maar deze plaat heb ik nog niet eerder
    > gezien.
    > Een naam die me nu te binnen schiet is Gottlieb
    > Tobias Wilhelm maar die hoeft het niet perse te
    > zijn.

    Hartelijk dank voor uw reaktie! mvg,
    Niels


Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.