Informatie gezocht

Schilder Monogram AL

Gepost door MadsVirdi 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Schilder Monogram AL

    15 maart 2023 10:28
    Dit paneel was onderdeel van mijn woning in Den Haag. Het is geen origineel onderdeel maar later geplaatst en is kennelijk afkomstig uit een kapel. De woning is uit 1900.

    Ik ben erg benieuwd naar de schilder achter de handtekening. Zie hier de foto van de tafereeltjes en de handtekening. Deze zijn op een hout plaat geschilderd. Elke schilderijtje heeft een monogram die allen wel licht verschillen. Dit is de duidelijkste.

    Ben heel benieuwd naar de herkomst van deze schilderijtjes, wie en waar ze gemaakt heeft/ zijn.

    Hoop dat iemand hier op aanslaat. Dank!

    Mads



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/03/2023 10:31 door MadsVirdi.
  • Re: Schilder Monogram AL

    15 maart 2023 13:12
    Zeker drie zijn kopies naar bestaande schilderijen. Daarmee heb ik het vermoeden dat ze het werk zijn van een zondagsschilder en daarmee moeilijk te achterhalen wie dit schilderde.
    Linksboven is het origineel van Jacob Maris. De titel is Een meisje met bloemen in het gras
    Rechtsboven is het origineel van Jan Knikker sr.. De titel is Waterlelies.
    Rechtsonder is het origineel van Johannes Janson. De titel is Een Winterlandschap Met Schaatsers Op Een Bevroren Rivier Bij Een Hooiberg
  • Re: Schilder Monogram AL

    15 maart 2023 13:44
    Ha! Dat is een mooie voor Marktplaats dus :)

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.