Informatie gezocht

Jan Beekhout

Gepost door robinge 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Jan Beekhout

    30 december 2008 23:49
    beste,
    ik zoek informatie over de Rotterdamse schilder Jan Beekhout.
    Ik vind zeer weinig over hem op het internet. Hij zou aan de Kunst Academie van Rotterdam hebben gestudeerd.
    Geboren in 1937 zou betekenen dat hij wellicht nog leeft.
    Heeft hij werken van Delft gemaakt? Waar vind ik iets, wie weet iets? Wat zijn zo de rpijzen van zijn werken? Alle info is welkom. vriendelijk bedankt
    Rob van der Klis
  • Re: Jan Beekhout / Delft?

    02 januari 2009 12:53
    Wie herkent of kent dit schilderij gemaakt door Jan Beekhout?

    wat is de titel van dit schilderij? wat is het waard? Is dit Delft?

    thx, Rob
  • Re: Jan Beekhout

    23 november 2009 15:26
    Hallo,

    Wij kochten in 2003 in Belgiƫ op een veiling een werk met stadsgezicht van J. Beekhout.
    Het stelt een stadsgezicht voor van een straat met aan beide zijden Hollandse huizen die gedetailleerd afgebeeld zijn.
    De afmetingen zijn ca 90 cm lang en ca 60 cm hoog.
    Wij betaalden toen ca Euro 600 zonder lijst.
    Ook wij vinden zeer weinig informatie over J. Beekhout.
    Soms verschijnen er aanbiedingen van schilderijen van Beekhout van veilingen uit Canada, Australie of USA
    Groeten
    Jan
  • Re: Jan Beekhout

    23 november 2009 18:16
    Hmm, de naam Beekhout komt in het Nederlandse telefoonboek niet voor en op Google vind je hem alleen als verzonnen romanpersonage. Reden om aan te nemen dat de naam niet bestaat, wat meestal op foute lezing duidt. Een veel voorkomende schildersnaam daarentegen is Berkhout. Daar is ook een Jan bij. Kan het zijn dat de derde letter geen r maar een e is?
  • Re: Jan Beekhout

    31 oktober 2015 14:13
    Hallo,

    Ik heb net zo'n schilderij, getekend met Jan Beeckhout (of Jan Berchout). De handtekening is volledig identiek aan deze op het schilderij van Robinge en de stijl is identiek. Ik geef de foto mee, dan zien jullie het zelf. Heeft er iemand al iets meer gevonden over deze kunstenaar? Ik ben zelf ook op zoek naar meer info over hem. Heeft hij nog andere werken gemaakt? Heet hij nu Berckhout of Beechout? Ik heb trouwens schilderijen van Jan Berckhout bekeken en die hebben een licht andere stijl, meer impressionistisch, terwijl deze werken eerder realistisch zijn en verwijzen naar de Hollandse school. Dus ik twijfel een beetje of Jan Beeckhout en Jan Berchout dezelfde kunstenaars zijn. Het mijne zou heten "Geanimeerd straatzicht", is 50 x 60 cm, olie op doek.
  • Re: Jan Beekhout

    30 maart 2023 21:28
    ,



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/03/2023 21:40 door mg6116.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.