Informatie gezocht

myndert van der berg

Gepost door luciano 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • myndert vd berg

    02 december 2003 11:16
    ben ook op zoek naar info over deze schilder, heb een schilderij van 'm "marlot in den haag." hij is van de tweede rang haagsche school , best wel goed ,meer weet ik helaas niet over deze man. mocht u intussen al iets meer weten dan lees ik dat weer graag van u vriendelijke groeten j. zwaard
  • Re: myndert van der berg

    14 december 2003 18:20
    zijn officiele naam is Mijndert van den Berg. geb. 1876 in Gorichem, overl. 1967 in Den Haag. In die twee steden gewoond. Tekenaar en schilder. Aquarel, pastel en olie. Landschappen, de merwede, stadsgezichten en stillevens. Academie Beeldende Kunst Den Haag 1908 - 1916.

    Zoek verder met juiste spelling naam op Google. (Zie o.a. Brounswijk in Maastricht)

    Zie verder, maar dan met de spelling Van DeR Berg op artprice.com voor een aantal titels, afmetingen, materiaal.

    Op en veiling zal de waarde waarschijnlijk niet meer dan een paar honderd Euro zijn. In de kunsthandel worden soms de raarste bedragen gevraagd.

    Groet,
    Ton Prast
  • Re: myndert vd berg

    17 juni 2005 23:24
    Geachte Mijnheer,

    Ook ik heb sinds kort (via een erfenis) een schilderij van uw vader in mijn bezit.
    Het heet: Landschap bij Giethoorn"
    Gekocht omstreeks 1936 voor 76 gulden bij de "onafhankelijken".

    Ik vind het schilderij prachtig en blijft boeien.

    Vr. groeten
  • Re: myndert van der berg

    01 augustus 2005 12:31
    ja,ik ben een schilderes geb. in den haag.Ik was in 1944 op de academie in den haag en had les in portretschilderen bij mijndert van der berg. ik ben in 1947 naar frankrijk gegaan en in 55 naar münchen.daar heb ik tot 83 gewerkt en veel mooie schilderijen verkocht.de mooie hollandse luchten die ik van mijndert geleerd heb vonden veel aftrek. ik studeerde daarna nog aan de blochererschule in münchen en daarna werkte ik veel abstrakt.leuk om deze site gevonden te hebben.groetjes h .langerak.
  • Re: myndert van der berg

    31 maart 2006 21:02
    Hallo,

    I have a picture from a painter, who signed with Myndert van der Berg (or Myndert van den Berg). On the picture you can see a river with a boat on it. At the viewer's side you can see a way and some trees. On the other side, there's a liitle house on. Propably. the picture was painted in oil and is a little bit old-fashioned.

    I don't speak dutch, so I can't understand your discussion. Question: Could the man, you are talking from, be the painter of my picture ?

    MfG

    Frankluciano schreef:

    > wie zou mij wat meer kunnen vertelen over deze schilder.

  • Re: myndert van der berg

    27 augustus 2017 13:31
    Goedendag ik heb hier een schilderij van mijndert van de berg uit 1895.
    Ik wil het doek graag verkopen wat ik uit een erfenis heb verkregen.
    Ik laat mijn telefoonnummer hier achter dat u mij kunt bellen 0647543527
  • Re: myndert van der berg

    27 augustus 2017 13:34
    Ik heb hier nog een doek uit 1895 heeft u belangstelling?
  • Re: myndert vd berg

    22 juni 2023 10:46
    Beste meneer Van den Berg,

    Graag zou ik met u in contact komen om te praten over uw grootvader Mijndert van den Berg.

    Ik heb een aantal vragen over twee kunstwerken van hem waarvan ik hoop dat u ze zou kunnen beantwoorden.

    Ik hoop graag van u te horen.

    Met vriendelijke groet,
    S. van Wijk

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.