Informatie gezocht

Fritz Rehm ( * 1871 † 1928 ) meer stillevens bekend?

Gepost door annus_sanctus 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Fritz Rehm ( * 1871 † 1928 ) meer stillevens bekend?

    28 juni 2023 20:49
    Van Frits Rehm bezit ik dit prachtige stilleven. Ik ken verder van hem een aantal portretten, Ook is er de bekende "plakatstil" van hem.
    Heb echter tot op heden geen andere stillevens van hem gezien? iemand die meer weet?
    Zijn schilderijen zijn voornamelijk van voor 1896 volgens mij, dus geschilderd toen hij nog geen 26 was. In 1896 begon hij dus vooral met zijn plakatstil voor de fin de siècle periode. Daar was hij vrij succesvol in, maar hij bleef ook het meer serieuzer werk maken. Getuige een aantal pracht schilderijen rond 1910.
  • Re: Fritz Rehm ( * 1871 † 1928 ) meer stillevens bekend?

    29 juni 2023 22:26
    Dat verbaast me, want op dezelfde veiling (7- 15 juni 2023) waar u dit stilleven gekocht moet hebben, werden nog twee stillevens van hem geveild.
  • Re: Fritz Rehm ( * 1871 † 1928 ) meer stillevens bekend?

    02 juli 2023 14:22
    oh sorry ik bedoelde BLOEMstillevens elders. maar goed dat u mij corrigeerde. Deze schilderijen kwamen uit de familie, maar ik vroeg me vooral af of er elders werk van hem bekend was. Het blijkt nu dat de meeste schilderijen van hem in Duitsland zijn verkocht, voordat hij naar Nederland kwam

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.