Informatie gezocht

Vischpoort Harderwijk.

Gepost door Bert.S. 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Vischpoort Harderwijk.

    06 december 2011 16:25
    Hallo.
    Mijn naam is Bert Strijk.
    Ik heb een vraagje.
    Ik heb een gedrukte ets en ingekleurd plus naam in potlood van de Vischpoort Harderwijk.
    Het gaat mij niet om de waarde en hoe oud het is, alleen wil ik graag weten wie de maker is van deze prent. Niemand kan zijn naam (handtekening)ontcijferen.
    Gr Bert.
  • Re: Vischpoort Harderwijk.

    19 december 2011 11:26
    De enige die ook maar een beetje in de buurt komt qua naam is Piet de Raaij. Niets kunnen vinden op internet van zijn werk. Wel wat gegevens uit een kunstdatabase.

    Piet de Raay (Piet de Raaij, Petrus de Raay)
    Geboren in Rotterdam 17-02-1915.
    Werkzaam tussen 1930 en 1969.
    Heeft les gehad van Dook Everse.
    Is werkzaam geweest als schilder, aquarellist, pastellist, tekenaar, pentekenaar en beeldhouwermet vaak als onderwerp stillevens, landschappen en portretten
    Hij staat genoteerd in de lexicon Scheen 1969-1970.
  • Re: Vischpoort Harderwijk.

    19 december 2011 17:43
    Hartelijk dank voor de moeite en info.
    Als ik kijk naar Everse, Theodorus Dook
    1910 - 2005

    prins alexanderpolder

    POTLOODTEKENING.

    Dan zie ik wel overeenkomst. De ets van de vischpoort hebben mijn ouders wel van iemand in de 2e wereldoorlog in Rotterdam gekregen.
    Gr Bert Strijk.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.