Informatie gezocht

Bloemen stilleven van onbekende V. Steeg

Gepost door jazzper_nl 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Bloemen stilleven van onbekende V. Steeg

    10 januari 2024 19:59
    Mijn vriendin heeft een jaar of 15 voor paar tientjes twee miniaturen gekocht van stillevens van bloemen bij . Beiden hebben een andere signatuur. De 2e kom ik later nog op terug, maar eerst deze.
    Op beiden zit een sticker achterop van Kunsthandel G. van Hulsen uit Leeuwarden. Verder niets op de achterkanten.

    De signatuur zegt V. STEEG. Dat kan zijn voornaam met een V en dan Steeg, of Van Steeg of Ver Steeg of Versteeg. Het zou zelfs kunnen dat er iets onder de lijst valt links.

    Ik heb me suf gezocht op oa kunstveiling, internationale sites, signatuur zoeksites, artindex, RKD en Marktplaats maar niets. Het zou natuurlijk huisvlijt en decor kunnen zijn maar mijn amateuroog vind het toch wel vrij gedetailleerd miniatuur.

    De enige die in de buurt komt is een dame van meer dan 100 jaar geleden uit de VS: Florence Biddle Ver Steeg.
    Zij begon haar carierre met... stillevens van bloemen in miniatuur.

    [missouriartists.org]
    [www.artprice.com]
    [www.etsy.com]

    Zou het haar kunnen zijn? Of is dit lokaal brodelwerk?

    Het andere miniatuurtje (ook een bos bloemen) is van ene A. v. Beem waarbij de punt na de v ook een semicolon ; of apastrofe ' kan zijn. Kan ik wel in nieuw topic posten.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.