Informatie gezocht

Van wie was dit schilderij?

Gepost door A. Poolman 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Van wie was dit schilderij?

    21 juni 2001 09:40
    Dit moet eem makkelijke vraag zijn voor mensen bekend met 17 eeuwse schilders.
    Ik heb laatst op de rommelmarkt twee papierkopieen van schilderijen gekocht. Deze waren op hout geplakt. Er stond onder beide schilderijen een naamplaatje van de betreffende schilder. De eerste was van S. Koninck. Deze vond ik zelf op Internet als zijnde de Goudweger. De andere afdruk kan ik niet terugvinden. Op het naamplaatje staat Joh. Vermeer maar zoekende tussen de 35 aan hem toegeschreven schilderijen leverde geen gelijkenis op. Toch staat ook op de gekopieerde afdruk zijn signature Joh. Vermeer. Kan iemand mij aan de hand van onderstaande korte beschrijving vertellen van wie het dan wel is en hoe het heet.
    Beschrijving; Man met een napoleonachtige hoed, rode jas, leest in een boek, pijprokend, benen over elkaar, naast een tafeltje met een blauwgroening kleedje, hierop een dichtgeslagen boek, een ronde tuittoelopende waterkan en een glas, keukenachtige omgeving met aantal donkerkleurige meubelen met hierop vazen en een theekan?, een zwartwitgeblokte vloer met een tapijt, twee schilderijen en een spiegel aan de de muur. Twee ramen met onder het rechterraam een vitrage. Volgens mij moet een beetje kenner het nu weten.
    Alvast bedankt.
    Albert

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.