Informatie gezocht

Piet Coldewey

Gepost door JanWillemH. 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Piet Coldewey

    03 april 2024 18:36
    Mijn vader is onlangs overleden.
    Zijn vader was, zo hebben wij vernomen, een (huis-) vriend van Piet Coldewey. Speciaal voor hem (mijn opa) heeft hij een vaas met bloemen geschilderd.
    Heel bijzonder is bovendien dat het schilderij in de oorlog schade heeft opgelopen (kogelgaten), die door Piet Coldewey zeer professioneel is gerepareerd. Aan de voorkant is niets meer zichtbaar, maar het doek heeft aan de achterzijde vele stukjes linnen die bij de restauratie zijn aangebracht en aan de voorzijde (onzichtbaar) zijn overschilderd. Mijn opa zat ik het verzet en is naar een concentratiekamp (Wöbbelin, Neuengamme) gebracht en is daar (maart 1945) na foltering overleden.
    Mijn vader behield het schilderij, wat dus nu in mijn bezit is gekomen.
    Ik neem aan dat dit een collectors item is en ben benieuwd of iemand het schilderij naar waarde kan inschatten...
    Met vriendelijke groet,

    Jan Willem Hage (zoon van Jan Cornelis Hage, kleinzoon van Cornelis 'Kees' Hage)

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.