Informatie gezocht

Kan iemand mij iets meer vertellen over dit schilderij?

Gepost door pchooftonline 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Kan iemand mij iets meer vertellen over dit schilderij?

    28 januari 2012 15:54
    Hallo,

    Dit schilderij heb ik laatst op een rommelmarkt gekocht voor een heel klein bedrag. De beste meneer had dit schilderij al jaren op zolder liggen, maar wist verder niets van de afkomst. Het is een houten paneeltje, met een afbeelding van een gesluierde Oosterse jonge dame. Heel fijntjes vervaardigd, althans het hoofd en de handen. Op haar kledij zijn duidelijk penseelstreken zichtbaar. Ook de lijst vond ik zeer fraai. Ik kan nergens een signering vinden. Kan iemand mij iets vertellen over dit schilderij? Ik ga er vanuit dat het niet van een oude meester is...haha!! Maar ik vind het in ieder geval een prachtig tafereel. En de beeldschone Oosterse of Spaanse dame boeit mij nog het meest! Ik vind haar heel mysterieus.

    Achterop het papier staat :
    > Biggs&sons
    > Carvers and Gilders)
    > Picture restorers
    > 3L Conduit St bond streetLondon
    > Looking glasses supplied old frames regilt.

    Ik hoop op een reactie! Alvast vriendelijk bedankt.

    Dennis



    10 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/01/2012 13:15 door pchooftonline.
  • Re: Kan iemand mij iets meer vertellen over dit schilderij?

    29 januari 2012 13:17
    Nog even wat meer informatie over dit schilderij.
    Achterop het papier staat :
    > Biggs&sons
    > Carvers and Gilders)
    > Picture restorers
    > 3L Conduit St bond streetLondon
    > Looking glasses supplied old frames regilt.
  • Re: Kan iemand mij iets meer vertellen over dit schilderij?

    29 januari 2012 14:12
    Nog wat nieuwe foto's...
  • Re: Kan iemand mij iets meer vertellen over dit schilderij?

    26 februari 2012 11:51
    het is vervelend voor u maar dit schilderijtje is gloed nieuw het is een zogenaamd tai-wan werk. d.w.z. dat het in china of taiwan gemaakt is het zijn kopieen van originele schilderijen . ze zijn, ondanks de kapitaal uitziende lijsten, slechts enkele tientjes waard.
  • Re: Kan iemand mij iets meer vertellen over dit schilderij?

    04 maart 2012 00:49
    Bedankt voor uw reactie. Ik had het al wel verwacht, maar goed voor 15,00 euro op de rommelmarkt heb ik er veel plezier van.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.