Informatie gezocht

Piet van Egmond

Gepost door Meeuwissen 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Piet van Egmond

    13 maart 2012 18:11
    Ik ben in het bezit van een groot schilderij van Piet van Egmond. Magnolia's. Wie kan me iets meer vertellen
    Vast bedankt.
  • Re: Piet van Egmond

    20 maart 2012 12:26
    Ik weet niet wat voor informatie u zoekt maar dit kan ik u vertellen over de schilder Piet van Egmond.

    Piet van Egmond (Petrus Johannes van Egmond) is geboren in Oud-Ade (Alkemade) op 31-08-1889 en overleden in Haarlem op 11-01-1965.

    Hij heeft gewerkt in het atelier van Frans Loots tussen 1903 en 1912. Daarnaast heeft hij gewerkt in Haarlem. Ook in Parijs en Chartres waar hij een studiereis naar heeft gemaakt.

    Hij is werkzaam geweest als aquarellist, graficus, linosnijder, schilder en vervaardiger van houtsnedes.

    Zijn voorkeur van onderwerp ging uit naar bloemen, bloemstillevens, dorpsgezichten, figuurvoorstellingen, landschappen, naaktfiguren, portretten en stillevens.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.