Informatie gezocht

harry van kruiningen

Gepost door youri 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • harry van kruiningen

    19 april 2012 16:37
    Geachte heer mevrouw,

    Kan iemand mij vertellen wat voor een werk ik hier precies bezit, en wat een eventuele waarde is?

    Het schilderij bestaat uit een houten achterpaneel en is met hout omlijst(circa 4 cm dik).Op het houten paneel lijkt een dik stuk papier of karton te zijn aangebracht.
    De verf op het papier is duidelijk voelbaar en is vrij dik opgebracht.Aan de linker onderkant staat een naam H. van Kruiningen.
    Het is een groot werk van 400mm breed en 1600mm lang.De kleuren zijn zwart en wit en de figuren lijken wat fantasievol te zijn aangebracht.

    Op het schilderij staat alleen een naam en verder dus niets.Ik heb dit werk ongeveer 40 jaar in bezit,en gekregen als huwelijkscadeau.

    Kan iemand mij vertellen of ik hier nu een ets of een schilderij bezit en wat het wellicht voorstelt en waard is?

    M.v.g,
    Youri

  • Re: harry van kruiningen

    19 april 2012 18:13
    U hebt een werk van Harry van Kruiningen.

    [nl.wikipedia.org]



    Ik ben geen taxateur maar het vertegenwoordigt zeker een bepaalde waarde. Om te weten of het een schilderij dan wel een ets is moet het werk "live" bekeken worden.
    Voor meer informatie kunt u beter contact opnemen met een expert.



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/04/2012 22:25 door mp.kunst.
  • Re: harry van kruiningen

    30 april 2012 12:29
    Hier zie een "waarde" van een olieverf schilderij van deze schilder. Maar zoals mp.kunst terecht zegt: --> laten taxeren bij een expert.

    [www.youvalyou.com]

    W



    2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/05/2012 09:59 door willly10000.
  • Re: harry van kruiningen

    28 juni 2012 23:00
    Beste Youri,
    Ik zag dat U een vroeg werk van Harry van Kruiningen bezit. Als ik het goed begrijp is dit een olieverfschilderij en daardoor mogelijk een uniek werk. Harry van Kruiningen heeft een groot aantal etsen en litho's gemaakt, echter ook olieverven, mozaieken en sculpturen.
    Ik verzamel al enige jaren informatie over en werk van deze kunstenaar. Samen met de zoon van de kunstenaar en diens vrouw ben ik begonnen een oeuvrecatalogus te maken. We willen deze catalogus voor het publiek toegankelijk maken via het Rijksinstituut voor Kunsthistorische Documentatie.
    In dat kader zou ik graag met U in contact komen om het werk te fotograferen. Ik zou het dan ook zeer op prijs stellen als U reageert, ook als U niet bereid bent het schilderij te laten fotograferen.
    Met hartelijke groet,
    Martijn Breuning
  • Re: harry van kruiningen

    kay
    05 januari 2013 19:54
    Hey!

    Zou je mij iets kunnen vertellen over dit werk van Harry van Kruiningen? Mijn Opa heeft het rond 1959 gekocht maar ik kan het moeilijk plaatsen. Het zou leuk zijn wat van je te horen!

    Groet,
  • Re: harry van kruiningen

    09 februari 2013 12:25
    Hallo,

    Het gaat iig om een grafische techniek, want ik heb hetzelfde werk in de kamer hangen. Mijn ouders hebben het lang geleden gekocht en ik zal eens vragen aan mijn vader waar en wanneer precies. Er zit een metalen lijst om, soort strippen met schroeven erdoor. De inkt ligt er nogal dik op, op de zwarte stukken. Ik vind het een mooi werk.
    Zelf maak ik ook grafiek, maar kan de techniek niet thuisbrengen.

    Groet Sabine Liedtke
    www.sabineliedtke.nl

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.