Informatie gezocht

Wie kent deze beeldjes ?

Gepost door Janos13 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Wie kent deze beeldjes ?

    09 mei 2012 19:36
    Het zijn niet echt museumstukken en ik weet dan ook niet of deze vraag hier erg op zijn plaats is, maar ik vraag me af wat dit voor beeldjes zijn. Ze komen uit een partij spullen van een gestopt antiekwinkeltje en er hingen prijsjes aan van 10 tot 20 euro per stuk. Het materiaal is brons, ze zijn ongeveer 6 cm groot en lijken op Afrikaanse krijger figuren. Ik heb er 24, allemaal verschillend en er zijn ook twee plaatjes bij met symbolen. Veel van de artikelen uit het winkeltje zijn van begin 1900, zo tussen 1890 en 1930.

  • Re: Wie kent deze beeldjes ?

    14 mei 2012 21:47
    Ik heb intussen ontdekt wat dit zijn.
    Akan Goldweights, bronzen gewichtjes in figuurvorm die door de Ashanti in Ghana Afrika gebruikt worden om goudstof af te wegen. Ze zijn bekent vanaf het jaar 1400 en worden op veilingen en dergelijke te koop aangeboden voor zo'n 10 dollar tot enige duizenden dollars per stuk.
    Ik heb 24 krijger figuurtjes en 2 ornament figuurtjes. Bij elkaar toch wel een behoorlijke waarde.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.