Informatie gezocht

jan donkers

Gepost door robertk 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • jan donkers

    05 augustus 2012 16:42
    ik heb mijn ouders een schilderij gevonden met de afbeelding van een zonnebloem in een vaas...super mooi schilderij
    ik heb zelf ook al op internet gezicht of de naam van jan donkers ergens bekend is...maar tevergeefs.

    kan iemand mij dit vertellen?
  • Re: jan donkers

    06 augustus 2012 20:23
    Robert,
    Volgende keer graag ook een foto van het gehele schilderij en een van het signatuur zodat we mogelijk met zekerheid kunnen zeggen wie het schilderij heeft gemaakt.

    Misschien is dit de schilder die uw schilderij heeft gemaakt:
    Jan Donkers is geboren in 1923 te Voorst. Hij heeft de lagere school in Bussloo bezocht en daarna de technische school in Zutphen om uiteindelijk automonteur te worden. Tijdens de oorlogsdagen heeft hij ondergedoken gezeten en veel tijd in de natuur doorgebracht. Dit heeft zijn liefde voor de natuur aangewakkerd en hij is toen begonnen met tekenen en schilderen. Zijn schilderijen gebruikte hij als ruilmiddel voor eten. Na de oorlag is hij een eigen rijwielzaak begonnen in Voorst met daarbij benzinepompen. Hij trouwde met Nel van der Stap en samen kregen zij 4 dochters. Een groot gezin en een eigen zaak was druk en daardoor was er geen tijd meer om te schilderen. In 1989 ging hij met pensioen en verhuisde het echtpaar naar Twello. Daar heeft hij het schilderen weer opgepakt maar heeft eerst lessen gevolgd bij Welzijn Ouderen bij Hr. Averink en Hr. de Bruin.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.