Informatie gezocht

louis van de (r) steen/ en de schilder SvK

Gepost door anoniem 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • louis van de (r) steen/ en de schilder SvK

    anoniem
    02 augustus 2001 19:43
    Wie zou mij nader kunne informeren over de schilder Louis van de(r) steen en een schilder die zich SvK noemt, in elk geval signeert.
    Voor zover ik kan vermoeden waren het schilders van de Larense School uit de tijd van Kever en W.A,Knip.



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/04/2008 11:06 door admin.
  • Re: louis van de (r) steen/ en de schilder SvK

    02 augustus 2001 23:15
    Louis van der Steen leefde van 1891 tot 1954 waarschijnlijk geen Larense school
    Er zijn de laatste tien jaar wel wat werkjes op veilingen verschenen (5 stuks waarvan 3 in Frankrijk) maar er werd niet echt veel voor betaald (altijd onder de fl. 1000,-)
    Frits Jansen
  • Re: louis van de (r) steen/ en de schilder SvK

    16 februari 2006 16:14
    Louis van der Steen was een broer van mijn opa Willem van der Steen.
    Hij werd beschouwd als een schilder van de Haagse school. Hij is nimmer getrouwd geweest. Vermoedelijk omdat hij daar zijn laatste levensdagen heeft doorgebracht, hing er rond 1957 in het "Carel van der Oeverhuis"(Bejaardenhuis) in
    .s Gravenhage veel werk van hem, o.a. in de recreatieruimte en de kamer van de toenmalige directeur.Van mijn opa heb ik ook een stilleven van hem.
    De "mindergeslaagde" werkjes gingen naar de familie".Omstreeks de jaren 60 hoorden wij dat er ook werk van hem in het Arnhems museum zou hebben gehangen.
    Op de site il2.ebayimg.com worden stillevens van het aangeboden tegen de prijs van $1750,00

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.