Informatie gezocht

Info Jezus en Maria schilderijtjes....

Gepost door ariekunst 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Info Jezus en Maria schilderijtjes....

    20 september 2012 16:36
    Info gezocht betreffende 2 afbeeldingen van Jezus en Maria.Het is van zijde gemaakt maar geen idee van de techniek is.Ook aanwezig monogram NF. Wie kan mij hier enige info over verschaffen.
  • Re: Info Jezus en Maria schilderijtjes....

    21 september 2012 00:00
    Het origineel van de afbeelding van Jezus is van de Italiaanse kunstschilder en graveur Guido Reni (Bologna, 4 november 1575 – aldaar, 18 augustus 1642). Uw afdruk zal waarschijnlijk stammen uit de eerste helft van de vorige eeuw.

    Wie de maker van de afbeelding van Maria is heb ik nog niet kunnen achterhalen
  • Re: Info Jezus en Maria schilderijtjes....

    21 september 2012 00:20
    Hallo mp.kunst.

    Bedankt in ieder gevalvoor je reactie teneerste.

    Ik ben zelf ook druk aan het zoeken geweest en heb de maria afbeelding open gemaakt.De achterzijde is toch al slecht dus dit kon volgens mij geen kwaad.
    Volgens mij betreft het hier zeker geen afdruk maar het lijkt een soort van borduurwerk alleen veel fijner.Ik heb lopen zoeken en ben toen op brokaat uitgekomen.of het dit daadwerkelijk is weet ik niet maar ik denk dat ik in de goede richting zit.Hierbij een foto van de open achterzijde van maria waar je duidelijk het weven kan zien.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.