Informatie gezocht

Chris v.d. Hoef & Boudewijn Buch

Gepost door Rafaella 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Chris v.d. Hoef & Boudewijn Buch

    06 augustus 2001 12:14
    Wie oh wie kan mij de verlossende antwoorden geven op de volgende vragen.

    Boudewijn Buch heeft een tentoonstelling samengesteld uit eigen collectie. Het probleem is dat ik niet meer weet in welk museum het resultaat valt te bewonderen......

    Nr. twee is de kunstenaar Chris v.d. Hoef. In het programma 'Tussen Kunst en Kitsch' ooit een beeldje gezien van hout en ivoor en was daar zo weg van dat het me al die tijd is bijgebleven. Ben er nu dus met behulp van de Avro pas achter dat de kunstenaar Chris v.d. Hoef was. Ik ben zeer geinteresseerd om erachter te komen wat hij nog meer heeft gemaakt. Weet iemand iets meer over deze kunstenaar (boektitels zijn ook zeer welkom).

    Ik dank iedereen bij voorbaat voor haar/zijn info!

    Alle lezers nog een hele fijne dag gewenst (ondanks het bewolkte weer).
  • Re: Chris v.d. Hoef & Boudewijn Buch

    10 augustus 2001 22:44
    Hallo Rafaella,

    Er was van 16 feb tot 18 sept 1994 een prachtige tentoonstelling van Chris van der Hoef in het Rijksmuseum Het Koninklijk Penningkabinet met catalogus
    ISB 90-70884-59-3. Chris van der Hoef 1875-1933 was een alles kunner. Hij maakte beelden, ceramiek, penningen, zilver en tin.
    In de Lakenhal staan permanent wat vazen bij Amphora Oestgeest gemaakt. Ook de Moriaan in Gouda en het Drents Museum in Assen hebben meestal wel werk van hem tentoongesteld.

    Groet,
    Bert

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.