Informatie gezocht

a.j. houtkoop

Gepost door wim altenaar 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • a.j. houtkoop

    02 november 2012 14:34
    Graag zou ik willen weten of iemand mij iets kan vertellen over deze schilder c.q. schilderij.

    Bij voorbaat dank
    Wim Altenaar
  • Re: a.j. houtkoop

    02 november 2012 16:54
    De titel van dit schilderij is Charity (The Indigent Family) en is in 1865 geschilderd door de Franse schilder William-Adolphe Bouguereau (1825-1905).
    Op het schilderij is het groepje afgebeeld voor de deur van de Madeleine in Parijs.

    Bij mijn weten is het origineel in bezit van het Birmingham Museum of Art

  • Re: a.j. houtkoop

    02 november 2012 18:42
    Geachte mp.kunst,

    Hartelijk dank voor de snelle reactie. Waarschijnlijk is dit dus een replica. De naam A.J. Houtkoop zegt u waarschijnlijk niets?

    groet
    Wim Altenaar
  • Re: a.j. houtkoop

    02 november 2012 19:11
    Inmiddels heb ik The Charity gevonden op www.bouguereau.org. Wat wij in huis hebben zou geïnspireerd kunnen zijn op The Charity. Het is geen replica. Wie weet komen we nog meer te weten.

    mvg
    Wim Altenaar
  • Re: a.j. houtkoop

    02 november 2012 20:48
    U heb niet naar de juiste schilderij gekeken. William-Adolphe Bouguerea heeft weliswaar ook een schilderij gemaakt die de titel The Charity heeft maar het juiste schilderij waarvan u een copie in bezit hebt heet Charity or The Indigent Family.
  • Re: a.j. houtkoop

    02 november 2012 23:07
    Oeps, u heeft gelijk. Blijft wel opvallend dat de copy ondertekend is met het signatuur A.J. Houtkoop.

    We weten in ieder geval al veel meer. Hartelijk dank.

    Wim Altenaar

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.