Informatie gezocht

Jan Knikker sr.

Gepost door Gerard ten Napel 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Jan Knikker sr.

    17 augustus 2001 22:32
    Ik heb een polderlandschap (40 x 80 cm) van Jan Knikker sr.
    Schilderde deze man alleen maar landschappen?
    Hoeveel schilderijen zou deze man om en nabij geschilderd hebben?
    Hebben alle schilderijen van deze schilder dezelfde waarde?
    Ik zag er nl 3 op internet en de vraagprijs lag rond de 10.000 gulden. Ik zelf vind dit gerelateerd aan mijn aanschafprijs erg hoog.

    Wie kan mij helpen de vragen te beantwoorden?
    Hartelijk dank.
  • Re: Jan Knikker sr.

    21 augustus 2001 21:54
    Knikker Jan Simon Sr.

    1889-1957 Hillegom-Den Haag

    Hij schilderde inderdaad heel veel landschappen,maar af en toe ook een stadsgezicht.
    Zijn produktie is zeer groot, Ik schat dat hij wel meer dan 3000 olieverfschilderijen heeft gemaakt.
    De waarde van fl. 10.000.- per stuk is inderdaad veel en veel te hoog. Op veilingen koop je ze in misschien iets mindere staat tussen de fl. 1.400.- en fl. 4.500.- met een enkele uitschieter erbij. Bij de kunsthandel betaal je veel meer, maar dan zijn ze in perfecte staat, voorzien van nieuwe lijst en met naams-echtheids garantie.
  • Re: Jan Knikker sr.

    15 oktober 2001 09:22

    Ik ben in het bezit van een Knikker waarop afgebeeld de drie molens bij Stompwijk,
    Is er ook een boek c.q. catalogus van deze schilder in omloop,met zijn werken?
  • Re:Knikker.

    18 november 2001 18:13
    I have a 30cm x 40cm painting on canvas of an impressionist landscape,(rhododendrons in a sundrenched secret garden), signed Chris Knikker. Could he be related to Jan Knikker? The work is almost certainly pre-war, it was in my Dutch father's possession when he died in 1943 but I know nothing of the painter. Can anyone shed any light? Many thanks!

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.