Informatie gezocht

Louis Hartz

Gepost door Charmian 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Louis Hartz

    22 januari 2013 01:21
    Dit schilderij is van Louis Hartz en dat weet ik alleen door wat geschreven is achter het schilderij. Komt van mijn grootouders die in Heemstede hebben gewoond. Louis Hartz' verhaal heb ik op het internet gevonden als ook afbeeldingen van enkele van zijn werken die allemaal in kleur waren. Hij is overleden in 1935 en dit werk is gedateerd rond 1935. Graag meer informatie over andere werken van deze schilder en of er soort gelijke werken bestaan.
  • Re: Louis Hartz

    22 januari 2013 15:00
    Hartz Louis Jacob 1869-1935 Vermeld in Scheen.
    Werken in enkele musea. Opleiding aan de Rijksacademie te Amsterdam.
    Maakte reis naar Frankrijk, Italie en Egypte.
    Onderwerpen: Strandgezichten met schelpenvissers, Landschappen, Portretten, Figuren, Stillevens en Bloemen. Ook etsen.Veilingprijzen voor olieverven al vele jaren meestal tussen 800-1200

    doek, 40x30; Vissersvrouw op het strand; onduidelijk gedateerd 500-1000
    Ets, 28x38; Huizen aan een gracht 40-80
    Ets, 27x40; Amsterdamse gracht 80-120
    Doek, 37x54; Schelpenvisser.300-400
    Paneel, 46x63; Stilleven met kreeft; 700 excl.
  • Re: Louis Hartz

    22 januari 2013 15:49
    Dank voor de informatie. Het feit dat veel van zijn werken olieverf zijn heeft me doen twijfelen.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.