Informatie gezocht

Duitse Schilder

Gepost door M.A. Jansen 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Duitse Schilder

    23 oktober 2001 18:54
    Hallo,

    Kan iemand mij vertellen of hij ook een duitse schilder kent genaamd:

    Carl Alex Wilke, waar kan ik gegevens over deze man vinden?
  • Re: Duitse Schilder

    sam
    23 oktober 2001 20:34
    Carl Alexander Wilke, Duits-Oostenrijkse schilder, illustrator en decorontwerper, geb. Leipzig 16.7.1879, gest. Wenen 1954. Er is niet veel meer over hem geschreven dan deze data uit de "Who's who in Austria" van 1954. Een enkele keer kom je in Nederland wel eens werk van hem tegen dat rond 1950 voor de Amerikanische Kinderhilfsaktion Tirol hier verkocht is. Staat daar een stempel van achterop Uw schilderij?
    Sam.
  • Re: Duitse Schilder

    23 oktober 2001 22:14
    Hallo,

    Bedankt voor de Informatie betreffende deze schilder.
    Alleen heb ik nog een vraagje, waar op het internet kan ik iets over hem vinden.
    Graag een URL (internetadres).
    Voor wat betreft uw vraag, het schilderij is bezit van een familielid van mij en deze wilde iets over deze schilder weten.
    Zou zo'n schilderij nu iets waard zijn of niet. Het is volgens mijn familielid een
    aquarel, het schilderij stelt een postkoets voor. Er staat alleen deze naam op.
    met vr. groeten
  • Re: Duitse Schilder

    sam
    24 oktober 2001 16:14
    Ik ken geen URLs die zulke gedetailleerde info over Oostenrijkse schilders verstrekken. Misschien bestaan ze. Dat is dan een kwestie van geluk hebben. Zo is er een site van een meneer die biografieen van alle Larense schilders op het web zet, maar voor de meeste Nederlandse kunstenaars moeten toch gewoon de lexica (Wurzbach, Scheen, Jacobs) geraadpleegd worden. Duitsers staan in de Thieme-Becker, die weliswaar een web-site heeft maar de toegang aan Duitse universiteiten voorbehoudt. Ik heb de Thieme-Becker thuis en wat daar in staat had ik U ook al gemeld.
    Voor de huidige waarde op de Oostenrijkse markt bestaat er toevallig de nieuwe Kunstpreisdatenbank www.proarte.at in Steyr. Daar kunt U gratis een wachtwoord voor een korte gebruiksperiode krijgen en zien of een bepaalde naam in de bestanden voorkomt. Maar het beste advies is een digitale foto met opgave van afmetingen sturen naar het (tot voor kort staats-) veilinghuis www.dorotheum.at in Wenen en vragen wat voor resultaat ze zouden verwachten als het geveild zou worden. Een echte bom duiten wordt dat niet, want deze Wilke is geen grote naam, U moet iets in de buurt van 500 gulden verwachten. Nu maar hopen dat het geen reproductie is.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.