Informatie gezocht

M. Remmerswaal

Gepost door Marietje 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • M. Remmerswaal

    14 april 2013 16:19
    Hallo!

    Ik ben op zoek naar meer informatie over de schilder m. Remmerswaal. Voorbeelden van schilderijen en informatie over de man of vrouw zelf.

    Wie kan mij verder helpen.
  • Re: M. Remmerswaal

    15 april 2013 18:43
    Er is bij het RKD geen M.Remmerswaal bekend, alleen een Remy en een Peter Remmerswaal.
  • Re: M. Remmerswaal

    19 april 2013 16:33
    Zou het dan wellicht Remy kunnen zijn (zie afbeelding)?

    We zijn al jaren op zoek naar meer informatie over deze schilder. Waarschijnlijk niet via de goede kanalen en op de juiste naam.

    Uit welke periode zou het komen en waar is het geschilderd.
  • Re: M. Remmerswaal

    19 april 2013 19:10
    Tja, de kanalen zijn simpel maar helaas gegarandeerd uitgeput: de kunstenaarslexica, de instanties en de sites met veilingresultaten. In dat geval zijn dat o.a. de Scheen, de RKD en artprice. Die noemen alle geen M.Remmerswaal. Ook geen H of N als we de initiaal zo moeten lezen. De familienaam is door heel Nederland verspreid, met een hoge concentratie in Den Haag en Wassenaar.

    De periode is makkelijker te bepalen. Het is een aardige navolging van Louis Apol (1850-1936) en daarom zo rond 1900, 1910 te dateren. De waarde is rond de 100 euro.
  • Re: M. Remmerswaal

    15 juni 2016 15:51
    Ik heb ook 3 schilderijen van Remmerswaal. Ik heb de foto's ooit hier gepost met de vraag of er iemand meer over weet.
    Helaas niet. Dus we gaan nog even door met zoeken ;-)

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.