Informatie gezocht

Doeser 2

Gepost door Hondema 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Doeser 2

    24 december 2001 21:53
    Er kwamen 3 reacties op mijn mailadres: (1) meneer Ed v Bommel van Kunsthandel Baroque schreef dat een Doeser een paar honderd gulden waard is maar dat hij wel een gegadigde weet.(2) Sam Bentinck meldde dat deze schilder burgerlijk lijkt maar als VanGoghiaan erg gezocht is en (3) meneer Anton Schrijner die me verwees naar de Simonis en Buunk site waar potdomme 3 Doesers voor fl. 10.000-30,000 per stuk te koop blijken te staan. Weet er nog iemand iets zinnigs over zulke tegenstrijdigheden te zeggen ?
  • Re: Doeser 2

    04 januari 2002 19:39
    Alle drie de reacties zijn enigszins juist.

    Als je honderd Doesers willekeurig gekozen naast elkaar legt, zijn er 90 niet meer waard dan een paar honderd gulden. Een paar zijn iets meer waard, doch ik ken er 1, ongeveer 1 jaar geleden geveild, die was fl. 42.000.- waard.(bloemstilleven).

    Simonis en Buunk kunsthandel verkoopt meestal ongeveer de beste kwaliteit die van een schilder te verkrijgen is. Vandaar de hoge prijzen.
    Baroque ziet de Doesers op kleine veilingen verkocht worden en ziet dus de kleinste prijzen.

    Dus...het is allemaal toch zinnig.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.