Informatie gezocht

Een vraag betreffende een schilder.

Gepost door Martijn 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Een vraag betreffende een schilder.

    04 maart 2002 14:30
    Ik heb een vraag betreffende een schilder genaamd Donkerlaar of Donkersloot.
    Op zijn schilderij is waarscheinlijk de oude haven van Harderwijk te zien.
    Nu wil ik graag weten of iemand hier mij kan vertellen of deze schilder bekend is.
    Doch wij het schilderij willen laten taxeren, maar graag wil ik weten of iemand wel eens van zijn naam gehoord heeft.
    Het is een schilderij gemaakt in olie verf en je ziet een haven met een molen en wat schepen.
    Ik hoop dat iemand dit tafereel kent
  • Re: Een vraag betreffende een schilder.

    sam
    06 maart 2002 21:23
    Peter Donkersloot was een reclameschilder die soms vrij werk maakte dat dan titels droeg als "Jim Morrison", "pretty woman" of "Yoko and John". De Vispoort van Harderwijk hoort niet in dat rijtje thuis.

    Op 9 sept. 1999 is bij de Eland een schilderijtje geveild, lot nummer 1275, H.Donkelaar, botters op de Zuiderzee. Ook bij het Zwolse venduehuis is werk van Donkelaar geveild met onderwerpen vanVeluwezoom en IJsselmeerkust. In de boeken komt hij niet voor.

    Donkelaar is een naam die op de Veluwe thuishoort. Hij komt veel in Lunteren, Ede, etc. voor. Me dunkt dat dat het goede spoor is. Voor taxeren en verkopen lijkt me 't Venduehuis Zwolle de beste keus.

    sam.
  • Re: Een vraag betreffende een schilder.

    17 november 2005 08:32
    Ik heb een schilderij van donkelaar waarop te zien zijn 2 botters vissend in het span.Het gezicht is vanachteruit gezien graag meer info
  • Re: Een vraag betreffende een schilder.

    24 november 2005 04:19
    goedemorgen,
    Het stadsmuseum in Harderwijk verzameld schilderijen van herman donkelaar.
    Ben zelf ook in het bezit van 2 donkelaars met botters en en havengezicht anno 1940 van Harderwijk. Dus als je er van af wilt mail dan maar.

    Groeten roel ANSING
    Stadsdennenweg 39,
    3841 GD Harderwijk.
    tel. 0341423786

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.