Informatie gezocht

Waarde schilderij A.J.C. Manuel?

Gepost door SanderK 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Waarde schilderij A.J.C. Manuel?

    18 maart 2014 17:53
    Hallo Allemaal,

    Ik heb van mijn moeder een schilderij gekregen van een schilder die A.J.C. Manuel heet.
    Het schilderij zelf blijkt vrij oud te zijn. In ieder geval van voor de tweede wereld oorlog. Hetzelfde geldt voor de lijst.
    Er zitten geen noemenswaardige beschadigingen op.

    Hebben jullie enig idee wat zo'n schilderij incl. de lijst waard is? Ik zit er namelijk over na te denken hem te verkopen omdat
    hij absoluut niet past in mijn huis.

    Hartelijk dank voor de reacties.
  • Re: Waarde schilderij A.J.C. Manuel?

    18 maart 2014 22:06
    A.J.C Manuel zou volgens andere websites Anton Jozef Carel Manuel zijn die is geboren op 25-6-1899 en overleden overleden 29-08-1973.
    Hij is begraven op de begraafplaats Tolsteeg in Utrecht .
    A.J.C. Manuel, wonende in Utrecht (na de Tweede Wereldoorlog) op de Amsterdamschenstraatweg 59bis.

    Het is niet wat je vroeg maar aan aan de hoeveelheid aan informatie die op internet beschikbaar is, is wel te merken dat het geen grote naam was in de kunstwereld. Het zou nog kunnen dat het een pseudoniem is van een schilder maar bij de bekende kunst websites is daarover niets terug te vinden. Toch vind ik het best een aardig schilderij. Ik zie geen signatuur op de foto's? Kan je een foto plaatsen waar te zien is dat dit schilderij van A.J.C Manuel is. Heb je al een bedrag ingedachte?
  • Re: Waarde schilderij A.J.C. Manuel?

    18 maart 2014 23:09
    Dank voor het snelle bericht. Ik heb gevraagde foto's toegevoegd.
    Ik heb nog geen prijs in gedachten. Bent u eventueel geïnteresseerd?
  • Re: Waarde schilderij A.J.C. Manuel?

    20 maart 2014 11:37
    Goedemiddag,

    Ik bied het schilderij te koop aan voor een bedrag van rond de 200 euro. Ik ben er gisteren mee naar een antiquair geweest en deze schatte de waarde op rond de 400 euro.
    Indien een van jullie interesse heeft dan hoor ik dit graag. Ik ben tevens bezig met het verkopen van het schilderij op marktplaats dus diegene die bereid is het schilderij te kopen: meldt u a.u.b. zo snel mogelijk.

    vriendelijke groet,

    Sander Kamphuis

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.