Informatie gezocht

aansteker museum

Gepost door jarno 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • aansteker museum

    05 augustus 2002 19:28
    Hallo weet iemand ofdat er een museum of website is die gaat over aanstekers??
    alvast bedankt
  • Re: aansteker museum

    18 november 2002 15:39
    Hallo Jarno,
    Dit kwam ik tegen

    Rond 1970 ontwikkelt KW waarschijnlik nog een piezo-ontsteeksysteem voor het "classic novo". Dit werd maar nooit in serie produceert. In ieder geval bezat het aansteker-museum in Nuenen in Nederland een prototyp-ontsteek-mechanisme, die blijkbaar voor het "classic novo" was voorgezien. Eveneens rond 1970 brengt KW nog een tafel-aansteker met elektro-magnetische ontsteking op de markt.

    Ik ben zelf ook opzoek naar iemand die verstand heeft van aanstekers en stuitte op deze site [members.aol.com] waar verwezen werd naar het aanstekermuseum in Nuenen.
    Ik kan op het internet er echter niets over vinden.

    Succes
    Stijn van Gils
  • Re: aansteker museum

    08 maart 2006 11:52
    naar aanleiding van uw vraag over het aanstekermuseum.
    Die is er geweest in Nuenen en naar aanleiding daarvan is er een boek uitgebracht
    van Tondeldoos tot Turbo van Ad van Weert, de beheerder/eigenaar van het museum. Het boek werdt uitgegeven in 1995 en zelf heb ik de fotografie van het boek gedaan. Het boek werd vertaalt in het Duits en Engels. Een speciale uitgave in de Engelse taal, voorzien van technische tekeningen van alle afgebeelde modellen, werd in een luxe kaft, gelimiteerd, genummerd verkocht door het museum. Of het museum nog steeds bestaat, verhuisd is, is mij onbekend.
    Weesp, 8 maart 2006
  • Re: aansteker museum

    Anonieme bezoeker
    19 november 2007 19:17
    Ik heb een example van de limited editions complete in mint condition tekoop voor €350.00, hier vind je alles over de aansteker.
    email mij. ronsonbd@yahoo.com


    brian
  • Re: aansteker museum

    04 februari 2008 20:16
    Over een aansteker museum gesproken, ik heb nog te koop 150 verschillende bezine aanstekers ongebruikt in een oude vertegenwoordigers koffer die alleen al niet te tillen is.
    Voor inlichtingen overdag tel. 0703689391.
    Den Haag 3 febr.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.