Informatie gezocht

Jan Toorop

Gepost door Jan Koning 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Jan Toorop

    02 oktober 1999 14:11
    Ik heb in een rommelwinkeltje een prentje gekocht, achter glas in een oude houten lijst, gekocht. Rechtsonder stond de naam J. Toorop met waarschijnlijk het jaartal 1915 en de woorden : 'T heilige schreedt heen'. Heeft iemand verstand van deze man en kan mij hier iets meer over vertellen.
  • Re: Jan Toorop

    28 oktober 1999 21:33
    : Ik heb in een rommelwinkeltje een prentje gekocht, achter glas in een oude houten lijst, gekocht. Rechtsonder stond de naam J. Toorop met waarschijnlijk het jaartal 1915 en de woorden : 'T heilige schreedt heen'. Heeft iemand verstand van deze man en kan mij hier iets meer over vertellen.
    Ik ben sind kort ook in het bezit van zo iets. Er bestaan enkele boeken over Jan Toorop waarin dit soort prenten in voorkomen.
    Ook het museum Boijmans van Beuningen heeft en de collectie werken van Jan Toorop.
    Laat eens iets weten
    pduphmnl@freeler.nl
  • Re: Jan Toorop

    19 november 1999 14:17
    : : Ik heb in een rommelwinkeltje een prentje gekocht, achter glas in een oude houten lijst, gekocht. Rechtsonder stond de naam J. Toorop met waarschijnlijk het jaartal 1915 en de woorden : 'T heilige schreedt heen'. Heeft iemand verstand van deze man en kan mij hier iets meer over vertellen.
    : Ik ben sind kort ook in het bezit van zo iets. Er bestaan enkele boeken over Jan Toorop waarin dit soort prenten in voorkomen.
    : Ook het museum Boijmans van Beuningen heeft en de collectie werken van Jan Toorop.
    : Laat eens iets weten
    : pduphmnl@freeler.nl
  • Re: Jan Toorop

    12 april 2000 12:19
    : Ik heb in een rommelwinkeltje een prentje gekocht, achter glas in een oude houten lijst, gekocht. Rechtsonder stond de naam J. Toorop met waarschijnlijk het jaartal 1915 en de woorden : 'T heilige schreedt heen'. Heeft iemand verstand van deze man en kan mij hier iets meer over vertellen.
    Zeer aan te raden is de monografie:
    "Jan Toorop in zijn tijd" onder redactie van W. Rothuizen.
    ( Amsterdam: Boxhorn 1998)
    ISBN 90-73452-02-3
    Deze is samengesteld uit kritieken, publicaties, gedichten en privé correspondentie.
    Als liefhebber van Toorop's werk ben ik erg nieuwsschierig naar het prentje dat u gekocht heeft. Zou u het willen beschrijven in een mailtje?
  • Re: Jan Toorop

    12 april 2000 12:30
    : : Ik heb in een rommelwinkeltje een prentje gekocht, achter glas in een oude houten lijst, gekocht. Rechtsonder stond de naam J. Toorop met waarschijnlijk het jaartal 1915 en de woorden : 'T heilige schreedt heen'. Heeft iemand verstand van deze man en kan mij hier iets meer over vertellen.
    : Zeer aan te raden is de monografie:
    : "Jan Toorop in zijn tijd" onder redactie van W. Rothuizen.
    : ( Amsterdam: Boxhorn 1998)
    : ISBN 90-73452-02-3
    : Deze is samengesteld uit kritieken, publicaties, gedichten en privé correspondentie.
    : Als liefhebber van Toorop's werk ben ik erg nieuwsgierig naar het prentje dat u gekocht heeft. Zou u het willen beschrijven in een mailtje?
    p.s. excuses voor de afschuwelijke typefout die ik eerder maakte in nieuwsgierig
  • Re: Jan Toorop

    03 juni 2000 14:58
    ik heb sindskort een werk van j.toorop (dit is al 60 jaar in het bezit van mijn familie) georven
    het stelt een mijnwerker voor met het zoeken naar info ben ik op deze site gekomen misschien is dit werk je bekend.
    gr h.mensink
  • Re: Jan Toorop

    20 november 2000 13:23
    : Hallo.
    Iik heb laatst ook een prentje/litho van Toorop gekocht op een rommelmarkt. Genaamd :het gebed
    Ik geloof dat het jaartal 1934 is.
    Ik heb voor de rest ook geen info over het schilderijtje misschien weet jij er meer van althans dat hoop ik.
    Hartelijke Groeten Julius (15jaar)
  • Re: Jan Toorop

    20 november 2000 14:07
    k heb sindskort een werk van j.toorop (dit is al 60 jaar in het bezit van mijn familie) georven
    : het stelt een mijnwerker voor met het zoeken naar info ben ik op deze site gekomen misschien is dit werk je bekend.
    : gr h.mensink
    : beste h.mensink wat een toeval ik heb n.l. ook een mijnwerker in huis van jan toorop hoe groot is het schilderij van jou?
    Weet je zeker dat het een echte van toorop is?
  • Re: Jan Toorop

    lianne
    21 januari 2001 12:04
    : : Hallo.
    : Iik heb laatst ook een prentje/litho van Toorop gekocht op een rommelmarkt. Genaamd :het gebed
    : Ik geloof dat het jaartal 1934 is.
    : Ik heb voor de rest ook geen info over het schilderijtje misschien weet jij er meer van althans dat hoop ik.
    : Hartelijke Groeten Julius (15jaar)doe aan iedereen de groeten in het westland kuzz lian
  • Re: Jan Toorop

    27 januari 2001 12:10
    hoe groot is de afmeting?



    : Ik heb in een rommelwinkeltje een prentje gekocht, achter glas in een oude houten lijst, gekocht. Rechtsonder stond de naam J. Toorop met waarschijnlijk het jaartal 1915 en de woorden : 'T heilige schreedt heen'. Heeft iemand verstand van deze man en kan mij hier iets meer over vertellen.
    : Ik ben sind kort ook in het bezit van zo iets. Er bestaan enkele boeken over Jan Toorop waarin dit soort prenten in voorkomen.
    : Ook het museum Boijmans van Beuningen heeft en de collectie werken van Jan Toorop.
    : Laat eens iets weten
    : pduphmnl@freeler.nl
  • Re: Jan Toorop

    bas
    10 februari 2001 00:02
    Ik heb ook eenn mijnwerker.Ben er mee naar diverse kenners geweest en het is een echte. Hert schijnt dat Jan in circa 1905 deze steenlitho heeft gemaakt en er geen nummers bij heeft gezet. Hij heeft ze aangeboden aan diverse ijzerfieterijen en is getiteld: aan dr.Poels, toenmalig vakbondsman van mijn werkers.: k heb sindskort een werk van j.toorop (dit is al 60 jaar in het bezit van mijn familie) georven
    : : het stelt een mijnwerker voor met het zoeken naar info ben ik op deze site gekomen misschien is dit werk je bekend.
    : : gr h.mensink
    : : beste h.mensink wat een toeval ik heb n.l. ook een mijnwerker in huis van jan toorop hoe groot is het schilderij van jou?
    : Weet je zeker dat het een echte van toorop is?
  • Re: Jan Toorop

    16 februari 2001 14:42
    : Ik heb ook eenn mijnwerker.Ben er mee naar diverse kenners geweest en het is een echte. Hert schijnt dat Jan in circa 1905 deze steenlitho heeft gemaakt en er geen nummers bij heeft gezet. Hij heeft ze aangeboden aan diverse ijzerfieterijen en is getiteld: aan dr.Poels, toenmalig vakbondsman van mijn werkers.: k heb sindskort een werk van j.toorop (dit is al 60 jaar in het bezit van mijn familie) georven
    : : : het stelt een mijnwerker voor met het zoeken naar info ben ik op deze site gekomen misschien is dit werk je bekend.
    : : : gr h.mensink
    : : : beste h.mensink wat een toeval ik heb n.l. ook een mijnwerker in huis van jan toorop hoe groot is het schilderij van jou?
    : : Weet je zeker dat het een echte van toorop is?
    Een reactie op Bas.
    Sinds vorige week ben ik ook in het bezit van zo'n mijnwerker. Ik heb de handtekening vergeleken met werken van Jan Toorop in musea.
    Dat klopt.
    Alleen is mijn lithoniet gemaakt in 1905 maar in 1915.
    Wie zijn de kenners die je geraadpleegd hebt?


  • Re: Jan Toorop

    03 maart 2001 20:38
    ja dat zijn communie prentjes uit zijn latere (katholieke periode 1905 tot 1928 ik heb er een stuk of 20 als documentatie en 1 orginele tekening "stigmata" uit 1922 daar zijn ook reproducties van
    staat op mijn website
    grtngs Ric
  • Re: Jan Toorop

    03 maart 2001 20:40
    ja dat zijn communie prentjes uit zijn latere (katholieke periode 1905 tot 1928 ik heb er een stuk of 20 als documentatie en 1 orginele tekening "stigmata" uit 1922 daar zijn ook reproducties van
    staat op mijn website
    grtngs Ric
  • mijnwerker

    Richard
    03 maart 2001 20:49
    die mijnwerkers zijn reproducties
    ik heb er ook 1 ik denk dat toorop het orgineel in de borinage (wallonie) heeft getekend voor 1900
    er is geen volledig overzicht van toorops werk maar dat zit eraan te komen GJC van Wezel werkt er al een jaar of 10 aan dus zet er de louppe ff op en als t geen houtskool is dan is het een repro met een oplage van duizenden
  • Re: Jan Toorop

    Dimitri Van Laere
    10 april 2001 19:29
    : : Ik heb in een rommelwinkeltje een prentje gekocht, achter glas in een oude houten lijst, gekocht. Rechtsonder stond de naam J. Toorop met waarschijnlijk het jaartal 1915 en de woorden : 'T heilige schreedt heen'. Heeft iemand verstand van deze man en kan mij hier iets meer over vertellen.
    : Ik ben sind kort ook in het bezit van zo iets. Er bestaan enkele boeken over Jan Toorop waarin dit soort prenten in voorkomen.
    : Ook het museum Boijmans van Beuningen heeft en de collectie werken van Jan Toorop.
    : Laat eens iets weten
    : pduphmnl@freeler.nl
  • Re: Jan Toorop

    10 april 2001 19:35
    Ik ben in het bezit van een potloodtekening 'in het dal der rozen', niet ingekleurd, kan dit origineel zijn ? het is op een oude manier ingelijst. Bestaan er misschien oude reproducties van dit werk ?

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.