Informatie gezocht

Jan Toorop

Gepost door Jan Koning 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Re: Jan Toorop

    21 april 2001 21:05
    Ik heb een (ik dacht een litho) van Jan Toorop met op de achterkant de aantekening "met de hand ingekleurd" getiteld "In het dal der rozen". het is her en daar met zachtgroen aquarelverf ingekleurd. weet iemand daar iets over?
    Gerrit Barreveld
  • Re: Jan Toorop

    06 juni 2001 11:37
    : Ik heb in een rommelwinkeltje een prentje gekocht, achter glas in een oude houten lijst, gekocht. Rechtsonder stond de naam J. Toorop met waarschijnlijk het jaartal 1915 en de woorden : 'T heilige schreedt heen'. Heeft iemand verstand van deze man en kan mij hier iets meer over vertellen.
    -------------
    Ik zit op de opleiding multi media op de friese poort te drachten en moetst van kunstgeschiedenis een werkstuk maken over een schilder of stijl uit de 20e eeuw!!!
    Mijn onderwerp werd Art nouveau..
    Jan Toorop was een schilder (1885-1928), een bekend schilderij van hem: De drie bruiden..
    Mocht je meer info willen dan kan ik die zenden als je wil!!! maar ik heb nu ff te druk om door te schrijven!

  • Re: Jan Toorop

    06 juni 2001 12:08
    : : : Hallo.
    : : Iik heb laatst ook een prentje/litho van Toorop gekocht op een rommelmarkt. Genaamd :het gebed
    : : Ik geloof dat het jaartal 1934 is.
    : : Ik heb voor de rest ook geen info over het schilderijtje misschien weet jij er meer van althans dat hoop ik.
    : : Hartelijke Groeten Julius (15jaar)doe aan iedereen de groeten in het westland kuzz lian
    __-----------------------------
    Das leuk toen was ie al dood, dus ik dank dat ie nep is dan!!!
  • Re: mijnwerker

    07 januari 2006 11:47
    De tekening van J. Toorop laat een mijnwerker zien. Er zijn een aantal litho's (of steendruk) van gemaakt. Zeker geen duizenden. De tekening is opgedragen aan Dr. Poels ('aalmoezenier', geestelijk leider van mijnwerkersvakbond) en is licht ingekleurd (rood/oranje op de pet en het vest van de mijnwerker). (6 jan. 2006)
  • Re: mijnwerker

    17 februari 2006 10:45
    De mijnwerker die in mijn bezit is heeft het formaat 86 X 96 cm en niet zoals hij wordt vermeld 83.5 X 91.5 cm
    De litho is al meer dan 70 jaar of meer jaren in ons bezit wie kan mij vertellen de juiste afmeting.
    Reageer op dit bericht
  • Re: Jan Toorop

    19 november 2006 13:00
    Ik heb een zgn Mijn werker van Jan Toorop,

    Het zal wel niet een originele zijn maar lees hier dat er meerder mensen deze hebben.

    Ik Kon hem ooit verkopen maar dacht toen van dat doe ik niet.

    maar wellke wegen moet ik bewandelen om dus nu deze litho te verkopen ??

    Hij staat onder de stof hier bij ons op zolder en als ik een andere een plezier ermee kan doen ??

    graag hoor ik

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.