Informatie gezocht

Duinlandschap / Heidelandschap

Gepost door markdiane 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Duinlandschap / Heidelandschap

    16 mei 2015 11:15
    Ik ben de gelukkige bezitter van dit schilderij. (olieverf) Inderdaad doet het denken aan een aquarel. Maar dat is niet juist. Het is een echt ruimte schilderij breed 80 en hoog 40 cm. Geschilderd op stevige linnen doen met vuren houten frame. De maker zie bijlage fotowerk heeft zijn signatuur in de natte verf ingekrast. De datum 1935 is wel helder. Maar het signatuur is niet best leesbaar. Omdat het karakter van het schilderij met zekere kennis en inzicht een mooie uitdrukking ten toon stelt. Vermoeden wij dat de maker over een zekere kennis moet hebben. Anders is het deels met kleurenspel opgezette schilderij lastig te maken. Het is een leuke oudere afbeelding. Maar kan ook nu in een modern interieur met dito lijst erg mooi tot zijn recht komen. De vragen zijn: Wie herkend dit werk. En natuurlijk wie zou dit mooie warme schilderij hebben gemaakt. We zijn echt reuze benieuwd. Wat hiervoor kan de waarde beter worden bepaald. Het schilderij laten we inmiddels netjes schoonmaken, naspannen en met een half matte vernislaag, door een professioneel in ere herstellen. Want dit werk verdiend het gezien te mogen blijven worden.

    Met bijzondere belangstelling zien wij uit naar eventuele reacties. En bedanken u vanzelfsprekend hartelijk voor alle reacties
  • Re: Duinlandschap / Heidelandschap

    16 mei 2015 18:26
    Ik heb er lang op zitten turen, maar kom niet op een kunstenaarsnaam. Ik zal er wel naast zitten, maar ik lees Hendrik Titulaars. Geeft de foto wel de hele naam weer? Links is een stuk(je) weggevallen.
  • Re: Duinlandschap / Heidelandschap

    17 mei 2015 02:30
    Hartelijk dank voor uw belangstelling. Uw vraag of de afbeelding mogelijk meer is dan wat zichtbaar is. Dat lijkt mogelijk zo. Maar zijn naam begint echt daar. En uw speurtocht heeft toevallig ook bij iemand anders iets dergelijks gesuggereerd. Maar nog niet helemaal duidelijk. Het is lastig.

    mark

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.