Informatie gezocht

Wie is deze schilder

Gepost door Rvankolck 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Wie is deze schilder

    12 juli 2015 12:56
    Wie kan mij helpen de schilder van dit schilderij te achterhalen? Uit een erfenis is dit schilderij tevoorschijn gekomen.
    Het is niet in al te beste conditie, zeker de lijst heeft veel te lijden gehad.

    Ik vraag me af of restauratie de moeite waard is.
  • Re: Wie is deze schilder

    13 juli 2015 08:07
    Beste,

    Het lijkt verdacht veel op werken van NIEMAND MINDER DAN DAVID TENIERS THE YOUNGER. Als het een echte TENIERS is dan bent u rijk. I Kan ook een oudere vervalsing zijn
    Zoekt u dat maar eens op. Ik geef u de goede raad een expertise bij erkende taxateurs telaten doen bvb bij Lempertz .
    IK wens u zeer veel succes !! Ik hoor graag de uitslag .
  • Re: Wie is deze schilder

    13 juli 2015 17:36
    Ik kan de signatuur niet ontcijferen, maar het werk is van een kwaliteit die ook het identificeren niet waard is, omdat het waarschijnlijk niet eens de naam van de maker is. Restaureren is ook overbodig en zinloos geld uitgeven. Vaak werden zulke schilderijtjes in serie gemaakt in opdracht van kooplui die er zelf een naam onder (lieten) zetten.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.