Informatie gezocht

Identificatie impressionistische schilder

Gepost door Gijsbert 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Identificatie impressionistische schilder

    03 oktober 2015 13:54
    Ik heb ooit twee schilderijen gekocht (zie bijlagen) bij een antiquariaat in Indonesië. De afbeeldingen doen nogal Europees aan en ik ga ervan uit dat de schilderijen ooit zijn meegenomen uit Europa naar Indonesië. De stijl doet mij nogal impressionistisch aan en je kunt de klodders verf op het doek zien zitten. Het kleurgebruik is nogal excentriek. Is er iemand die mij iets meer kan vertellen over deze schilderijen? Ondanks de nette handtekening kan ik niet ontcijferen wat er nou precies staat. Alvast hartelijk dank.
  • Re: Identificatie impressionistische schilder

    03 oktober 2015 14:19
    Nee, dit werk is toch echt lokaal Indonesisch. Het valt nergens in de rest van de wereld in te delen en heeft de typisch nerveuze penseelvoering van sommige Javaanse moderne schilders. Die harde kleurcontrasten zijn een algemeen kenmerk van snel schilderwerk. Die zie je ook in de Nederlandse 18e en 19e eeuw bij werk van geringe waarde. Dit zijn natuurlijk schilderijen van een geschoolde kunstenaar. Maar ik vrees dat hij deze dingen gewoon voor zijn dagelijkse nasi goreng heeft moeten maken.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.