Informatie gezocht

Wie is J. Clay? (krijttekenaar) rond '48

Gepost door Jeroenc 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Wie is J. Clay? (krijttekenaar) rond '48

    08 december 2015 11:45
    Hallo,

    Ik heb vandaag een krijttekening gekocht van ene J. Clay. We vinden dit een mooi werk en vragen ons af wie deze J. Clay is? En of het werk qua waarde de moeite is om opnieuw te laten inlijsten.
    Ik ga er vanuit dat met het jaartal 1948 is. Kan dit 'm zijn: [www.artindex.nl]


    Alvast bedankt voor informatie
    Jeroen



    3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/12/2015 12:48 door Jeroenc.
  • Re: Wie is J. Clay? (krijttekenaar) rond '48

    08 december 2015 17:52
    Oke, ik heb inmiddels meer informatie. Het blijkt inderdaad om Jacob/Jac (en zelfs Sjaak) Clay te gaan. Het werk is uit de lijst geweest en is een echt werk (en geen poster). Een krijttekening waar vele uurtjes werk in zijn gaan zitten.

    Op de achterkant staat 'Santpoort', de plek waar het atelier stond. De werken van Clay komen echter zelden op veiling. Ik heb dus niks kunnen achterhalen mbt waarde. Op internet staat alleen een sculptuur van hout dat al verkocht is (dus ook zonder waarde). Het Frans Hals museum heeft werk van hem in bezig. Dit werk is 37 x 26 cm (zonder passepartout, dus sec de tekening)/

    Mocht iemand meer van Clay weten- ander werk of een waardeinschatting - dan hoor ik het graag.

    Hierbij een iets mooiere foto van de afbeelding.
  • Re: Wie is J. Clay? (krijttekenaar) rond '48

    09 april 2024 16:07
    Hallo Jeroen,
    Is al weer een tijdje terug... Nog geïnteresseerd in informatie over mijn opa J. Clay?
    Groet,

    Egbert

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.