Informatie gezocht

schilder J.F. Woudsma

Gepost door M.Streefkerk 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • schilder J.F. Woudsma

    19 augustus 2003 21:12
    Ik ben op zoek naar informatie over de schilder J.F. Woudsma. Ik heb namelijk al jaren een schilderij van deze schilder in bezit, en wil graag weten of deze man meer heeft geschilderd. Het schilderij wat ik heb is een haven-gezicht, met een stoomboten-vloot. Het schilderij heeft in het directiekantoor van deze vloot gehangen, maar hoe deze vloot hette is mij onbekend. Alle informatie is welkom.
  • Re: schilder J.F. Woudsma

    23 augustus 2005 22:19
    Heb enkele maanden geleden ook een schilderij gekocht van J.F. WOUDSMA.(getekend en niet gedateerd)
    Afmetingen 60 X 40 (landscape).
    Stelt voor: zicht op een gracht in Amsterdam in de lente met rechts een kerkgebouw met groene koperen koepel.
    Doek in perfecte staat.
    Dateert volgens mij (na vergelijking van de kleur van het doek --> achterzijde en de schrijnwerkerij van de kader waarop het doek gespannen werd) uit de periode tussen 1890 en 1940. De stijl (realisme) was gangbaar in de laatste decenia van de 19de eeuw en de eerste helft van de 20ste eeuw.

    Ik woon in Opglabeek, Belgisch Limburg

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.