Informatie gezocht

Margaretha de Heer?

Gepost door Alvy 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Margaretha de Heer?

    10 april 2016 23:16
    Blijkbaar is dit een van de bekendste werken van Margaretha de Heer, waarvan het origineel in het Groninger Museum hangt. Tenminste ik ga er vanuit dat dit een kopie is. Het is afkomstig van Kunsthandel Nanno Meijer in Groningen.
    Ik vraag me alleen af, aangezien het uit een kunsthandel komt, hoe je kunt zien of iets een kopie is en of het dan eventueel ook van enige waarde is. Ik heb op het internet wel een kopie gezien uit India, gemaakt op meende ik, zijde. En die was nog behoorlijk geprijsd, maar dit is voor zover ik kan beoordelen gemaakt op papier. Vandaar mijn nieuwsgierigheid.
  • Re: Margaretha de Heer?

    13 april 2016 00:28
    Ik vraag me alleen af, aangezien het uit een kunsthandel komt, hoe je kunt zien of iets een kopie is.

    Dat kun "je" niet zien. Dat kan alleen iemand die door veel oefening geleerd heeft met een vergrootglas het verschil in structuur te onderscheiden tussen een druk en een origineel. Soms is dat makkelijk, maar vaak niet. Dit is een plaatje, misschien een lithografische druk, maar die techniek was ten tijde van De Heer nog niet uitgevonden dus zelf heeft zij dit werk niet gemaakt en van waarde is het dus niet.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.