Informatie gezocht

Abdullah (schilder)

Gepost door jaap 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Abdullah (schilder)

    26 september 2003 21:55
    Wie weet meer van de Indonesische schilder Abdullah (zo ondertekende hij zijn werk) en zijn werk? In de familie zijn enkele aquarellen van Indonesische landschappen van hem (erfstukken uit het voormalig Nederlandsch Indiƫ). Uiterst sfeervol, vakkundig gemaakt. Het moet een groot kunstenaar zijn geweest. Vermoedelijk is hij een jaar of tien geleden op hoge leeftijd omgekomen bij een geweldsdelict. Op een aantal hoofdzakelijk Indonesische sites komt inderdaad een schilder met de achternaam Abdullah voor (1911-1991 of 1993), maar ik beheers geen Maleis of daarmee verwante talen.
  • Re: Abdullah (schilder)

    03 november 2003 16:47
    Er zijn 3 min of meer bekende schilders "Abdullah "

    Raden Basouki
    Sudjono
    Surjosoebroto

    en dan zijn er nog een aantal Abdullahs die schilderen en niet bekend zijn.

    Dus moet je een voorletter (s) weten.

    Gerrit Heemskerk Kunsthandel
    Amsterdam
  • Re: Abdullah (schilder)

    02 december 2010 21:50
    hallo abdullahaanhangers heb fotos gemaakt en de maat opgenomen hetis groot 1.25x65 op linnen en er zit een wit/beige houten strakke lijst omheen,wie o wie kan mij vertellen welke abdullah dit heeft geschilderd?En wat ik er mischien voor kan vragen bij voorbaat dank groetjes newdawn
  • Re: Abdullah (schilder)

    03 december 2010 17:50
    fotos zijn onduidelijk.

    soerjosoebroto 1897-1941
    zoons van hem.
    sudjono abdullah 1911-1991
    basuki abdullah 1915-6 november 1993
    basuki is doodgeschoten in zijn huis brute
    roofoverval.
    ariff abdullah 1904-1962 malaysian signeerde
    met handtekening abdullah ariff f.r.s.a
    en datum.

    basuki signeerde met b.abdullah soms met datum.
    de andere keer met voornaam.

    sudjono tekende met s.abdullah

    surio subroto zoals je het schreef tekende met abdullah.



  • Re: Abdullah (schilder)

    03 december 2010 20:32
    hallo bedankt voor uw antwoord er staat helemaal geen voorletter op het schilderij.Ik probeer nogmaals fotos te sturen maar ik ben een complete nul met computers en aanverwante dingen dus ik ga het weer proberen en hoop dat het me lukt.
    groeten newdawn
  • Re: Abdullah (schilder)

    03 december 2010 21:30
    tot mijn grote spijt zijn deze fotos weer onduidelijk begrijp het echt niet maar ja ga het met een andere camera proberen en hopen dat het dan lukt met oprechte excuses,
    groetjes
    newdawn
  • Re: Abdullah (schilder)

    06 december 2010 15:07
    hallo ik probeer nogmaals de fotos door te sturen ik hoop dat het nu lukt en dat u mij wat meer kunt vertellen over dit schilderij
    groeten

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.