Informatie gezocht

Wie herkend deze werken

Gepost door ariekunst 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Wie herkend deze werken

    30 april 2016 16:54
    Betreft 2 landschap schilderijtjes 100% van dezelfde schilder..
    kan geen signatuur vinden maar staat iets met potlood geschreven...
    Wie hekend dit....
  • Re: Wie herkend deze werken

    01 mei 2016 13:08
    Ik ben vrij zeker van de naam achterop: Huguenin. Maar of dat de maker is....? Er waren in elk geval 2 Nederlandse kunstenaars met die Zwitserse achternaam. Maar het weggetje doet met zijn donkere karrensporen en typische lichtval in het verschiet erg aan de Düsseldorfer Malerschule met haar 'Niederrheinische Landschaften' denken. Artprice noemt een stul of 20 Huguenins.
  • Re: Wie herkend deze werken

    01 mei 2016 23:26
    Gekeken op Findartinfo daar staan er een aantal allemaal bijna Zwitserland.
    Vind het geen Zwitser landschap dus denk niet aan een Zwitserse schilder.
    Denk zelf dat ze ongeveer rond 1940-1950 geschilderd zijn.
    Vind ze zelf echt wel fraai geschilderd helaas heeft er 1 wel diverse schade...


    Formaat van de beide werken zijn 40x30
    Kan ik hier een waarde aan koppelen?
    Laten restaureren of niet de waarde te laag..?
  • Re: Wie herkend deze werken

    02 mei 2016 17:03
    Tja. Het watertje zou ik artistiek èn qua staat te slecht vinden om geld aan te besteden. Maar het karrepad is een goed landschap door een (zonder enige twijfel) in Duitsland academisch opgeleide schilder, dat wel een vernisje kan gebruiken. Misschien was de maker door Adolf hierheen gestuurd. Dat zou ook de typische kleuren verklaren: bij gebrek aan goede aanvoer van olieverven behielpen zulke lui zich vaak met Duitse plakkaatverf. Daarmee kreeg alles deze zelfde grauwsluier.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.