Informatie gezocht

wie herkent dit signatuur?

Gepost door ahab 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • wie herkent dit signatuur?

    16 juli 2016 16:48
    Wie herkent dit signatuur?

    Het schilderij (~60 x90) lijkt uit 1930 - 50 .



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/07/2016 16:50 door ahab.
  • Re: wie herkent dit signatuur?

    16 juli 2016 20:14
    Tja, ik kan geen schilder van die naam vinden, maar denk dat er Jan Drost staat. Andere lettercombinaties leiden namelijk nergens toe en die ouderwetse S gebruiken sommige kunstenaars. Hij was kennelijk nogal van de aanstellerige letters, dat zie je al aan de voornaam. Het is wel een bijzonder geschilderde voorstelling. Maar jaren '30?
  • Re: wie herkent dit signatuur?

    16 juli 2016 21:43
    Bedankt ik heb het denk ik gevonden. Ik zag niet dat het een N kon zijn in Jan met die gedachte ben ik nog eens gaan zoeken het is vermoedelijk Jean Dratz een Belg hij maakt in ieder geval winterlandschappen en heeft een lange N in zijn signatuur. Nog eens bedankt voor het zetje.
  • Re: wie herkent dit signatuur?

    16 juli 2016 22:14
    Verhip, wat goed! Dat is 'm. Die rare achternaam had ik niet voor bestaanbaar gehouden. Die komt in Nederland niet voor. Terwijl je bij een Jan automatisch een Hollander vermoedt.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.