Informatie gezocht

Anders Zorn

Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Anders Zorn

    28 januari 2004 15:46
    Ik ben helemaal gek van de Zweedse schilder Anders Zorn. In Zweden de bekendste schilder, in Nederland totaal onbekend. Voor zijn werk zie [www.algonet.se], [www.alsing.com], [www.zorn.se].
    Ik zoek leesbare (d.w.z. niet in het zweeds geschreven) informatie over de schilder, maar kom niet verder dan het standaardboekje in het engels/duits, dat ik bij het museum heb besteld. Literatuur is blijkbaar zeldzaam, en bij iedere kunst(boeken)winkel in Nederland hebben ze nog nooit van hem gehoord. Terwijl zijn realistische schilderijen een fabelachtige techniek laten zien, en de prachtige omgeving van Dalarna in zijn werk te bewonderen is. En er is nog veel méér behalve zijn schilderijen !
    Iets anders is dat ik denk dat het prachtig zou zijn een keer een tentoonstelling over zijn werk in Nederland te houden. Hoe kaart je zoiets aan ?
  • Re: Anders Zorn

    30 september 2004 14:34
    Beste heer,
    ik raad u aan eens te kijken, of contant op te nemen met dhr de Winter van kunsthandel van Wisselingh te Haarlem. Hij heeft op dit moment een expositie, waaronder werk van Zorn.
    Groet,
    Ed van Bommel
    Kunsthandel BaroqueFerry Ballhaus, Den Haag schreef:

    > Ik ben helemaal gek van de Zweedse schilder Anders Zorn. In
    > Zweden de bekendste schilder, in Nederland totaal onbekend.
    > Voor zijn werk zie [www.algonet.se],
    > [www.alsing.com],
    > [www.zorn.se].
    > Ik zoek leesbare (d.w.z. niet in het zweeds geschreven)
    > informatie over de schilder, maar kom niet verder dan het
    > standaardboekje in het engels/duits, dat ik bij het museum heb
    > besteld. Literatuur is blijkbaar zeldzaam, en bij iedere
    > kunst(boeken)winkel in Nederland hebben ze nog nooit van hem
    > gehoord. Terwijl zijn realistische schilderijen een
    > fabelachtige techniek laten zien, en de prachtige omgeving van
    > Dalarna in zijn werk te bewonderen is. En er is nog veel méér
    > behalve zijn schilderijen !
    > Iets anders is dat ik denk dat het prachtig zou zijn een keer
    > een tentoonstelling over zijn werk in Nederland te houden. Hoe
    > kaart je zoiets aan ?

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.