Informatie gezocht

HEEMSKERK SCHILDERS LEXICON geeft alle informatie

Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • HEEMSKERK SCHILDERS LEXICON geeft alle informatie

    16 februari 2004 18:53
    "Heemskerk Schilders Lexicon" omvat 4500 bladzijden met niet alleen de veilingopbrengsten van meer dan 10 jaren, maar ook een volledige begrippenlijst, meer dan 500 handtekeningen, meer dan 1000 fotos, biografieen, adressen kunstwereld, adressen websites van veilingen over de gehele wereld, kunsthandels, musea e.d.
    De Encyclopedie geeft antwoord op bijna alle vragen, beschrijft stromingen, stijlen, scholen maar ook de kunst van het vervalsen of restaureren.

    Daarnaast is er een aparte databank met namenoverzicht 17de en 18de eeuw, internationale richtprijzen, en hedendaagse exposerende schilders.

    Het programma is 65 mb. Groot en niet te koop in de handel.. De meeste veilinghuizen in Nederland taxeren ermee en vele kunsthandelaren gebruiken het.

    Opgenomen zijn alle namen uit "De Scheen en De Jacobs " die in de laatste 10 jaren ergens in Nederland bij 14 veilinghuizen geveild zijn.

    Het Lexicon is inmiddels uitgegroeid tot het meest complete naslagwerk m.b.t. Hollandse schilderkunst. en wordt wekelijks bijgewerkt.

    De prijs is € 195.- excl. Btw

    Het is te bekijken in mijn kunsthandel.

    Keizersgracht 531 Amsterdam tel. 020-6226014

    Voorbeeldje: HAN VAN MEEGEREN

    Een verrijking voor het Nederlandse kunstbezit'

    Zo luidde het oordeel van de kunstkenners toen in 1938 het 'bij toeval' opgedoken schilderij van Johannes Vermeer voor het eerst gepresenteerd werd. Het publiek, dat van heinde en verre was toegestroomd, verdrong zich voor deze nieuwe aanwinst, aangekocht door het Museum Boymans te Rotterdam. Op het olie/doek staat een religieus tafereel, dat al gauw één van de hoogtepunten van de Neder­landse schilderkunst uit de Gouden Eeuw werd genoemd. Pas na de tweede oorlog bleek dat de 'Emmaüsgangers' geen Vermeer was. Het mooie schilderij van Vermeer bleek een vervalsing. De schepper van het doek werd een volksheld, niet zozeer omdat hij de gerespecteerde kenners van die tijd om de tuin had geleid, maar het had aangedurfd om in bezettingstijd Rijksmaarschalk Göring een valse Vermeer te verkopen voor het toen astronomische bedrag van fl.1.650.00,-
  • Re: HEEMSKERK SCHILDERS LEXICON geeft alle informatie

    10 april 2004 04:29
    Geachte lezer, mag ik een vraag stellen? Ik wil graag weten wat een schilderij van J. Knikker sr (100 X 60 cm) (voorstelling: boot op water), ongeveer waard is. Ik zou het willen verkopen en heb geen idee van wat het schilderij waard is. Het verkeerd in uitstekende staat. Groet Ruud Singheler.
  • Re: HEEMSKERK SCHILDERS LEXICON geeft alle informatie

    27 juni 2004 16:29
    ik heb bij de eland een demonstratie bijgewoond en was onder de indruk. ik wil graag nog weten hoe de updating plaats vindt.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.