Informatie gezocht

Museum/musea gezocht voor bijzonder project

Gepost door Christa Aardenburg 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Museum/musea gezocht voor bijzonder project

    04 maart 2004 21:22
    In de zomer van 2002 heb ik stage gelopen in een ziekenhuis in Londen. Daar ben ik een zeer bevlogen arts tegengekomen die op een hele bijzondere manier iets doet aan de preventie van kanker en aan het werken aan de acceptatie (van zichzelf maar ook door anderen) van mensen die door een operatie in het hoofd/halsgebied een veranderd uiterlijk hebben gekregen. Deze arts werkt samen met een kunstenaar die patienten fotografeert voor, tijdens en na de operatie. Vervolgens maakt hij n.a.v. deze foto's schilderijen. Ik zou graag willen dat zij ook in Nederland hun verhaal konden doen. Wat ze willen is een zo breed mogelijk publiek aanspreken door de doeken op een plaats te hangen die makkelijk toegankelijk is en liever niet direct gelieerd is aan de medische sector. Toen ik zelf in Engeland was hingen de schilderijen bijvoorbeeld in de National Portrait Gallery in Londen. Ik weet zelf niet zo goed hoe ik musea het beste kan benaderen en welke musea in Nederland het beste geschikt zouden zijn. Heel graag jullie reactie! Bedankt alvast, ook namens Iain Hutchison (chirurg) en Mark Gilbert (schilder). Meer informatie is nog te vinden op www.savingfaces.com.uk

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.