Informatie gezocht

Koster schilder

Gepost door Bert Lindeboom 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Koster schilder

    05 maart 2004 19:17
    Ik heb uit een erfenis een schilderij gekregen van een schilder genaamd koster.
    Wie is er bekend met deze schilder, vermoedelijk komt of kwam deze schilder uit Deventer
  • Re: Koster schilder

    17 november 2004 14:38
    Beste meneer Lindeboom,

    Zojuist las ik uw berichtje over een schilderij van de schilder Koster. Voor mijn stage bij het Noordelijk Scheepvaartmuseum te Groningen zoek ik het een en ander uit over een scheepsportrettist genaamd K. Koster. Van deze schilder heeft het museum zes portretten in bezit, allen van kustvaarders en geschilderd in olieverf. De schilderijen dateren uit de twintigste eeuw, voornamelijk jaren vijftig. Bij ons bestaat het vermoeden dat deze schilder uit Zaandam komt. Via via heb ik gehoord dat er een programma over hem is gemaakt met de naam 'Sprekershoek'. Verder weten wij ook niets. Wellicht bent u ook in bezit van een K. Koster en weet u al iets meer? Graag zou ik iets van u horen.

    In afwachting van uw antwoord,

    Janet
  • Re: Koster schilder

    07 december 2005 21:27
    ik heb een sigaren doosje op de deksel heeft k. koster geschilderd met sleepboten van hollandse glorie dat heb in geerft.
    ik weet wel dat hij uit zaandam komt. kan iemand me meer informatie geven over wat ik heb van k. koster.



    ik heb ook nog een schilderij van Frans Oeder-stilleven met bloemen er op.

    ik heb ook een schilderij van h of n of m stein ik ging op het schilderij kijken wat de voorletter is maar ik zag het niet goed een beetje deftig geschreven. maar dat komt uit 1922 gemaal oude kerk aan de amstel.

    weet iemand meer over deze schilderijen of sigaren doosje laat het dan even weten dank u wel
  • Re: Koster schilder

    03 juli 2010 10:17
    ik heb een schilderij van k.koster betreft veerboot ir van hasselt enkhuizen -stavoren op het ijsselmeer.afm 100bij 50
  • Elisabeth Cornelia Coster schilderes

    03 juli 2010 13:11
    Ik heb een schilderij uit familiebezit gekregen voorestellende een stukje Delft Hippolytusbuurt achterkant Oude kerk geschilderd door Eklisabeth Cornelia Coster geb. 12-09-1879 te Leiden, deze gegevens heb ik uit het Delfts archief, zij was gehuwd met Dirk Coster de bekende Delftse auteur.
    Zij heeft gewerkt in Delft, Den Haag en Amsterdam.
    Wie weet meer over haar andere schilderijen en wie heeft een portretafbeelding van haar?
  • Re: Koster schilder

    04 juli 2010 10:58
    Voorkeursnaam
    Elisabeth Coster,

    Naamsvariant
    Elisabeth Cornelia Coster,

    Trouwde op 08-12-1920 met Dirk Coster. Op 23-05-1949 scheidde ze van hem.

    Geboorteplaats/datum
    Leiden 12-09-1879-09
    Sterfplaats/datum
    Bennebroek 27-02-1955

    Werkzame periode
    1894 – 1955


    Plaats/periode van werkzaamheid
    Amsterdam
    Delft,
    Den Haag

    Opleiding
    Rijksnormaalschool voor Kunstnijverheid(Amsterdam)


    Kwalificatie
    schilder,
    tekenaar,
    etser

    Onderwerp
    dieren
    poezen
    landschappen

    Bronnen/Naslagwerken
    Scheen 1981 , p. 100

    Literatuur
    Catalogus tentoonstelling "de Vrouw" 1813-1913, Afdeeling Beeldende Kunsten, Amsterdam 1913, p. 15


Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.