Informatie gezocht

J.P. (van) Wissen

Gepost door Desi 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • J.P. (van) Wissen

    19 augustus 2004 14:47
    Wie kent de schilder J.P. Wissen of J.P. van Wissen?

    Hij/zij heeft nederlandse (vlaamse) tafereeltjes. Onder andere "zicht op Delft" en dorps tafereel en koeien.

    Het is altijd in prive bezit geweest. Men zegt: begin 1900 of eerder.

    Indien gewenst kan ik foto van schilderij mailen.

    groet van Desi/t.smit55@wanadoo.nl
  • Re: J.P. (van) Wissen

    05 december 2004 17:30
    Het schilderij van het heidelandschap is waarschijnlijk van mijn opa.
    Deze komt uit "de haagse schildersschool" en schilderde vaak heidelandschappen

    vr.gr,
    Sonja Rouwenhorst-van Wissen
  • Re: J.P. van Wissen is J.B.

    05 januari 2005 01:15
    Hoi Allemaal,
    Even te aanvulling J.B. van Wissen is de broer van mijn opa.
    Ik kan er niet al teveel over vertellen omdat ik mijn oom niet echt kende, maar er zijn maar weinig schilderijen van hem.Het was niet zijn beroep, hij was rijschoolhouder in Den Haag.
    Mijn Opa A. van wissen heeft er wel veel.Er werden meestal Heide of landschappen of watertjes gemaakt ook zijn er nog enkele strand schilderijen.
    Gr, Sonja

  • Re: J.P. van Wissen is J.B.

    29 oktober 2007 18:53
    Hallo Sonja,

    Ik las op de forum en discusssiepagina dat jouw opa A. van Wissen en zijn broer JB van Wissen schilders waren.
    Nu hebben wij een heidelandschap met de naam A. van Wissen, misschien wat we niet goed kunnen lezen staat er nog een T voor. Het schilderij is ong 60x80 cm, weet jij misschien hoe oud het schilderij zal zijn en of het enige waarde heeft?

    Het zou fijn zijn van je te horen,
    met vr.gr
    Lies v.d. Draaij
    e-mail: draaij@wanadoo.nl,
  • Re: J.P. (van) Wissen

    11 november 2007 20:05
    Goedenavond,
    Ook wij hebben een schildferij van J.B. van Wissen.
    Het gaat om een heidelandschap met links een planken schuur, het was in het bezit van mijn grootouders en nu in het bezit van mijn ouders.
    Vindt het zelf een mooi schilderij.

    Adam
  • Re: J.P. (van) Wissen

    31 augustus 2008 19:25
    J.P. van Wisssen heeft een rijschool gehad in Den Haag. Een tante van mij heeft lange tijd contact gehad met hun, na de 2de wereldoorlog. Jan van Wissen is getrouwd met een oostenrijkse, genaamd Sjors, die na de eerste wereldoorlog naar Nederland gekomen is.
    Veel van zijn schilderijen zijn in prive bezit gebleven. Ik weet, dat 2 tante's van mij een schilderij hebben en ikzelf heb het laatste schilderij van hem, helaas zonder handtekening, omdat hij voordat het schilderij geheel afgerond was is overleden. De jaartallen, die genoemd worden van rond 1900 of eerder, kloppen dus niet.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.